چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 103805

مسابقه ایرانیان در چشم و هم‌چشمی

سلامت نیوز : محمداسماعیل سعیدی نیز با بیان اینكه امنیت و آرامش روانی یكی از مباحث مهم سلامت اجتماعی‌ است به تهران امروز می‌گوید: معنویات باعث می‌شود كه نگرش و دید انسان به زندگی بالا برود. قناعت یكی از شاخصه‌هایی است كه در آشنایی با معنویات به زندگی انسان پا می‌گذارد و باعث می‌شود همیشه به داشته‌های خود شكرگزار باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ قناعت به این معنا نیست كه متوقف شویم بلكه باید با شرایط فعلی خودمان را انطباق دهیم. همیشه با دیدن مشكلات بسیار، معلولین جسمی، روانی و ذهنی، فقرا، درماندگان، گرفتاران در دام بیماری‌ها و... برای آنچه كه داریم شكر كنیم.به گفته دبیر اول كمیسیون اجتماعی، برخی مواردی كه سلامت ما را به مخاطره می‌اندازد عیان است و همیشه توجه ما به آن آلودگی هوا، سیگار، كم‌تحركی و... اما مواردی هم هست كه سلامت روان را به مخاطره می‌اندازند. بحث ناهنجاری‌هایی كه در خانواده‌های ما وجود دارد و همیشه با آن درگیر هستیم ولی به آن اهمیت نمی‌دهیم. وجود برخی ناهنجاری‌ها در روابط خانوادگی بین همسران، فرزندان، فرزندان و والدین به تهدید این سلامت می‌پردازد.

وی با اشاره به اینكه در تمام ادیان به ویژه در دین مبین اسلام دعوت شده كه روی خوش داشته باشیم، می‌افزاید: با وجود این همه توصیه‌ای كه شده باز هم بداخلاقی‌هایی در محیط كار و جامعه وجود دارد كه انگار همه به آن عادت كرده‌اند. مثلا همین بوق‌های ممتدی كه می‌زنیم جزو برخورد‌های بد است. ضمن اینكه برخی مسائل برای ما به شكل روزمره درآمده و توجهی به آن نداریم در صورتی كه یكی از شاخصه‌های بروز ناهنجاری‌های روانی است. مهم‌ترین آن غلبه احساس بر عقل است. گاهی از روی احساسات حرفی زده می‌شود بدون آنكه به عاقبت، تاثیر و تبعات آن فكر شود. این حرف‌ها كج‌خلقی‌ها را در جامعه زیاد كرده و باعث عصبانیت‌های بی‌مورد و گرفتاری‌های اجتماعی می‌شود كه در نهایت منجر به گرفتاری‌های روانی و بروز رفتارهای نامناسب می‌شود.

محمداسماعیل سعیدی در ادامه با اشاره به اینكه با یاد خدا قلب‌ها آرام می‌شود، می‌گوید: درست است كه مشكلات اقتصادی و بیكاری و... همه در افسردگی تاثیر دارد ولی خودمان هم به آن دامن می‌زنیم و انگار در چشم و هم‌چشمی و مصرف‌زدگی با همدیگر مسابقه‌ گذاشته‌ایم. جوان‌های ما نه امكانات و نه سرعت رسیدن به این چشم‌ و هم‌چشمی‌ها را دارند و به همین سبب در خود فرو‌می‌روند و خودخوری می‌كنند. در این موقع است كه با هیچ نظرسنجی و برگه علمی نمی‌توان میزان مشكلات روحی و روانی آنها را بیان كرد.

زیرا ویژگی اخلاقی بعضی آدم‌ها این است كه خیلی تودار هستند و مشكلات خود را نشان نمی‌دهند.حالا كه وزارت بهداشت و درمان حرف از سلامت روحی، روانی و اجتماعی مردم به میان آورده باید دید كه چند مرده حلاج است و چقدر در اختصاص بودجه، پوشش‌های بیمه‌ای و مسائل دیگری كه مربوط به این بخش می‌شود سنگ به سینه زده و احقاق حق می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha