وضعیت شاخص‌های بهداشتی در كشور مناسب نیست

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وضعیت شاخص های بهداشتی در کشور مناسب نیست، گفت: متأسفانه آمارهایی که از شاخص‌ های سلامت و بهداشت ارائه می شود، نگران کننده است.

حسن تامینی لیچایی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متأسفانه آمارهایی که از شاخص‌ های سلامت و بهداشت ارائه می شود، نگران کننده است و در واقع ما از لحاظ شاخص های بهداشتی وضعیت مناسبی نداریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سلامت مهم ترین اولویت در کشور است، خاطرنشان کرد: یكی از ملاک ‌های توسعه در کشورمان توسعه حوزه سلامت به ویژه در زمینه ‌های بهداشتی است.
وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر توسعه سرطان و بیماری های واگیر دار و ایدز در کشور تصریح کرد: متاسفانه آمارهایی که در رابطه با بیماری هایی همچون ایدز، انواع سرطان و سایر بیماری های دیگر اعلام می شود، نگرانی هایی را ایجاد می کند در این رابطه که شاخص های سلامت در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت توجه به حوزه سلامت گفت: اعتبارات حوزه سلامت می بایست بیش از پیش در بخش درمان اختصاص یابد تا هزینه ها برای مسایل بهداشتی صرف درمان شود. البته در بودجه سال آینده تلاش‌ های زیادی برای اصلاح مشکلات بودجه سلامت انجام شده اما هنوز تضمینی برای اعمال تغییرات در بودجه سلامت وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha