پرخاشگری جوانان یکی از آسیبهای ماهواره است
سلامت نیوز : عضو کمیته تحکیم خانواده استان تهران آشفتگی، تغییر تدریجی رفتار و عدم کنترل ارتباطات را از جمله آسیبهای شبکه های ماهواره ای و اینترنتی به کانون خانواده دانست و گفت: این آسیبها در نهایت پرخاشگری مستمر و عدم رعایت حریم ها را برای جوانان به دنبال دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ غلامرضا قاسمی کبریا گفت: در دنیای امروز، جوانان بیشتر وقت خود را در اینترنت می گذرانند تا در کنار خانواده ها؛ به دلیل دسترسی و استفاده آسان، مرکز و کانون تجمع جوانان اینترنت و فضای مجازی شده است. جوانان بدون آموزش و هدایت صحیح وارد این فضا می شوند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند. این به هم ریختگی و هدایت نشدگی خطرناک است.

وی افزود: حضور جوانان در کنار خانواده ها رسم خوبی است که در ایران از زمان گذشته وجود داشته و به نسلهای بعد نیز منتقل شده است. اگر بین جوانان و خانواده ها فاصله بیفتد، موجب انقطاع بین نسلی و تغییر در باورها، ارزشها و نگرشها می شود.

قاسمی کبریا تصریح کرد: جوانان نسل بعدی به خیلی چیزها باور ندارند، بین خوبی و بدی نمی توانند ممیزی ایجاد کنند و این نشان می دهد که نسل جوان ما تابع رسوم نشده اند و ارتباط خانوادگی شان بسیار کمرنگ است.

وی گفت: در دنیایی که جوانان بیشتر وقت خود را در اینترنت می گذرانند و فضای مجازی مرکز و کانون تجمع آن ها شده است، نقش خانواده ها بسیار اهمیت دارد ولی یک بعد مسئله است.

عضو کمیته تحکیم خانواده استان تهران عصرحاضر را دوره انتقال از نسلی به نسل دیگر و عصر الکترونیک خواند و افزود: فرزندان تسلط ویژه ای در استفاده از اینترنت و پیشرفت های الکترونیکی دارند و اگر والدین در این حوزه جوانان را درک نکنند و با آنها به مقابله بپردازند، بین والدین و فرزندان فاصله ایجاد می شود و مشکلات عدیده ای را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه خانواده ها در جامعه امروزی ناخواسته جدایی اعضا از یکدیگر را تمرین می کنند، اظهار داشت: اعضای خانواده عموما صبحانه، نهار یا شام را در کنار هم نیستند.در منزل هم هرکسی مشغول کار خود است و ارتباطات درمحیط خانه بسیار کم شده است. این عدم ارتباط گیری اعضای خانواده، جدایی پذیری را برایشان راحت تر می کند. باید در مقابل این پدیده مخرب، گرایش به کار گروهی و در کنار هم بودن مسالمت آمیز در خانواده بیشتر تکرار شود تا اعضای خانواده در برابر آسیب های اجتماعی قدرت کنترل و مقابله را داشته باشند.

قاسمی در خصوص امنیت در فضاهای مجازی گفت: جوانان به تنهایی نمی توانند از خود در برابر آسیبهای فضاهای مجازی محافظت کنند، مگر اینکه مدیریت فرهنگی در کشور، شبکه های مشابه شبکه های اجتماعی و غیره را راه اندازی کند تا جوانان به صورت هدایت شده در امنیت باشند. ما با راه اندازی سایت قلم صنع و استقبال فراوانی که از این سایت شده توانسته ایم گام مثبتی در این زمینه برداریم.

وی در پایان گفت: مدیریت فرهنگی کشور بخشی از آموزش غربی را قبول ندارد ولی عملا گرفتار آن شده است. مدیریت فرهنگی ما که شاخصهای ارتباط، رفتار و زندگی را پایه ریزی می کنند در این دوره موفق نبوده اند. به طور مثال صداوسیما با عملکرد متناقض یعنی حفظ ارزشها و مدرنیسم و نبود کارشناس در این حوزه به منظور تفکیک صحیح، نتوانسته آن طور که باید در بحث فرهنگی مؤثر باشد. ما نیازمند طرح جامع مدیریت فرهنگی برای رسیدن به یک هارمونی فرهنگی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha