بارش برف در استان‌های جنوبی به معنای تغییر اقلیم نیست

سلامت نیوز : یک کارشناس هواشناسی؛ بارش برف در استانهای جنوبی را به معنای تغییر اقلیم ندانست.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش که آیا با بارش برف در شهرهایی همچون اصفهان و شیراز پس از سال‌ها می‌توان استنباط کرد که اقلیم کشور درحال تغییر است، اظهار کرد: این بارش‌ها تغییر اقلیمی نیست و برای مطرح کردن این مسئله باید حداقل یک دوره سی تا 50 ساله بررسی و پس از بدست آوردن میانگین انحراف معیار اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: بارش‌هایی که در استان‌های جنوبی رخ داده به دلیل ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور است. این سامانه بیشتر در فصل بهار و اوایل پاییز فعالیت می‌کرد اما هم اکنون شاهد ورود سامانه‌هایی از ناحیه جنوب غرب و غرب هستیم به همین دلیل برف در استان‌های جنوبی باریده است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها در حد نرمال است، تصریح کرد: شاید بارش‌ها در استان فارس و بوشهر در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته باشد اما در مقایسه با میانگین بلندمدت تغییری نکرده است.

امیدوار شهری با بیان اینکه ورود سامانه‌های بارشی از نوار غربی تاثیرات خود را بر کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: بسته به نوع سیستم بارشی و محل شکل گری آن شاهد بارش‌های مختلف در کشور هستیم از این رو نمی‌توان استنباط کرد که با بارش برف در چند استان جنوبی روند بارشی در کشور تغییر کرده است.

وی اعلام کرد: چه کسی می‌گوید در اصفهان و شیراز چندین سال است که برف نیامده قطعا آنها به یادشان نمی‌آید چراکه برف در این استانها آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha