شناسایی 1050 بیمار مبتلا به ام‌اس در همدان

سلامت نیوز : رئیس انجمن ام‌اس همدان با اشاره به وجود یک‌هزار و 50 نفر بیمار مبتلا به ام‌اس در سطح استان همدان گفت: از این تعداد 754 نفر را زنان و 296 نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مهردخت مزده شامگاه سه‌شنبه در اجلاس ماهانه اصناف استان همدان به ارائه توضیحی در مورد بیماری ام‌اس پرداخت و اظهار کرد: بیماری ام‌اس بیشتر در گروه سنی بین 20 تا 40 سال مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان دو تا سه برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند، افزود: بیماری ام‌اس از بیماری‌های مزمنی است که به صورت آهسته پیش رفته و فرد را دچار اختلالاتی از جمله اختلال در بینایی، تعادل، حسی و... می‌کند.

رئیس انجمن ام‌اس استان همدان بیان داشت: کنترل و محدود کردن سن بیماری از مهمترین اقداماتی است که در راستای کنترل این بیماری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت رسمی این انجمن همزمان با عید غدیر سال گذشته در همدان تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 50 بیمار مبتلا به ام‌اس در سطح استان همدان وجود دارد.

مزده یادآور شد: از بیماران مبتلا به ام‌اس استان همدان 754 نفر را زنان و 296 نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به درمان بیماری ام‌اس خاطرنشان کرد: برخی از خدمات از جمله تهیه سه دارو رایگان بوده و در قبال دیگر خدمات چون توانبخشی و... بیماران هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنند.

رئیس انجمن ام‌اس استان همدان با اشاره به اینکه برخی از بیماران مبتلا به  ام‌اسی ناتوانی حرکتی و معلولیت پیدا می‌کنند، ابراز داشت: با توجه به این امر در حال حاضر 100 نفر از بیماران استان ناتوانی حرکتی داشته و در بستر هستند.

وی ادامه داد: در این زمینه قول فراهم‌سازی یک فضای 2 هزار متری توسط خیران و تهیه امکانات و تجهیزات نگهداری از بیماران ام‌اسی که خانواده‌های آنان قادر به نگهداری آنها نیستند، داده شده است.

مزده با اشاره به هزینه‌ سنگین درمان بیماران مبتلا به ام‌اس اظهار کرد: تخصیص چند درصد از درآمد اتحادیه‌ها به این بیماران یا تعیین برخی فروشگاه‌ها برای تهیه لوازم مورد نیاز آنان با ارائه تخفیف می‌تواند تا حدودی یاری‌رسان این افراد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha