پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10382

رئیس اولین كنگره مراقبت‌های حمایتی وتسكینی در سرطان گفت سرطان در ایران و در بسیاری از كشورهای در حال توسعه بزرگترین معضل جدی از نظر سلامت به شمار می‌رود.

دكتر اسماعیل اكبری به مناسبت برگزاری اولین كنگره مراقبت‌های حمایتی و تسكینی در سرطان افزود می‌توان گفت در ۱۰ سال آینده تعداد بیماران سرطانی حداقل دو برابر و در ۱۵ سال آینده حداقل سه برابر خواهد شد.
وی با تاكید بر اینكه باید به دنبال یك برنامه مطلوب و منسجم بود گفت طبق آمارهای موجود ۴۰ درصد سرطان قابل پیشگیری است و  ۴۰ درصد نیز حتما درمان می‌شوند.
دكتر اكبری با اشاره به برگزاری این كنگره توسط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در جهت پیشگیری و بیان اهمیت مراقبت‌های تسكینی و حمایتی در بیماران مبتلا به سرطان گفت در این كنگره علاوه بر ارایه سخنرانی و پوستر توسط متخصصان، كارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود كه خاص بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها است.
وی افزود در این كارگاه‌های آموزشی علاوه بر ارایه اطلاعات علمی مرتبط با بیماری سرطان اصول نگهداری و حمایت از بیمار مبتلا به سرطان نیز به خانواده بیمار آموزش داده می‌شود.
رئیس اولین همایش درمان تسكینی درد سرطان گفت طب تسكینی نوعی طب به شمار می رود كه به اقدامات تسكینی پرداخته و اصولی همچون ارایه راهكارهایی برای درد نكشیدن بیمار، اهمیت حمایت‌های خانواده از بیمار و اقداماتی كه منجر به ارتقای كیفیت زندگی بیمار می‌شود را بیان می‌كند.
دكتر اكبری یادآور شد هم اكنون كشور ما فاقد گروه طب تسكینی و حمایت‌های مراقبتی و تسكینی برای ارایه خدمات بصورت منسجم و بكجا است كه باید مسئولین ادارات علوم پزشكی سراسر كشور با تدوین یك چارچوب مشخص در این زمینه در پایان این كنگره و با همكاری وزارت بهداشت آن را به مرحله اجرایی درآورند.
اولین كنگره مراقبت‌های حمایتی و تسكینی سرطان با همت مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و با همكاری اداره سلامت مركز مدیریت بیماری‌های معاونت سلامت وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی مرتبط ۲۸ و ۲۹  فروردین ماه در دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha