پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10384

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی گفت: ضریب خودكفایی و امنیت غذایی كشور از ۴۷ درصد، هم‌اینك به ۹۲ درصد رسیده است.

حسین صفایی در نشست هم‌اندیشی وزارت جهاد و كشاورزی و شركت سهامی بیمه ایران در مشهد افزود: جمعیت كشور طی سه دهه دو برابر شده و میزان مصرف غذا نیز به چهار برابر قبل پیروزی انقلاب رسیده است.
وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در منطقه نیمه‌خشك گفت: كشورمان سالانه یك سوم میزان بارندگی جهان را دارد بگونه‌ای كه در هر مترمكعب  ۸۰۰ گرم محصول خشك كشاورزی برداشت می‌شود اما می‌توان با شیوه نوین در كاشت محصولات كشاورزی میزان محصول را تا دو كیلوگرم افزایش دهیم.
معاون وزیر جهاد كشاورزی ادامه داد: به رغم محدودیت منابع آبی می‌توان با بهره‌گیری از دانش فنی و طرحهای پژوهشی و دانشگاهی توانایی تولید سالانه  ۳۰۰ میلیون تن محصولات كشاورزی را كسب كرد كه هم‌اینك یك سوم آن تولید می شود.
وی گفت: همچنین می‌توان با شیوه نوین، ضریب تولیدات پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ را تا  ۲/۵ برابر میزان فعلی افزایش دهیم.
او افزود: طی سال زارعی جاری از مهرماه پارسال تاكنون طبیعت ایران دچار تحولات بی‌سابقه یخبندان، سرمازدگی، گرمازدگی و خشكسالی شد كه به مزارع و باغها خسارت فراوانی وارد كرده است.
او تصریح كرد: سرمای شدید  ۳۰ هزار هكتار از  ۱۲۰ هزار هكتار درخت زیتون باور را نابود كرد و باغداران درختان سرمازده را كف بری كردند لذا چهار سال زمان نیاز است تا درختان رشد نموده و به ثمر نشیند.
وی ادامه داد: همچنین درختان انار و انجیر نیز در بسیاری از نقاط كشور بر اثر سرمای منهای  ۲۵ درجه كف بری شده‌اند.
مدیرعامل شركت سهامی بیمه ایران هم در این نشست گفت: نوآوری و شكوفایی در این شركت شروع شده و اعتقاد داریم كه نوآوری باعث دانایی محور در پیشبرد برنامه‌های صنعت بیمه خواهد شد.
جواد سهامیان مقدم افزود: خدمات و اعتبار شركت سهامی بیمه ایران كه یك شركت دولتی است همتراز و قابل رقابت با شركتهای بزرگ بیمه دیگر كشورهای جهان قرار دارد .
وی گفت: در طول جنگ تحمیلی شركت بیمه ایران بسیاری از كشتی‌های باربری و مسافربری حامل كالاهای نفتی و غیرنفتی را در خلیج فارس با یك سوم نرخ تعرفه شركتهای خارجی بیمه كرده بود كه این سند افتخار شركت در طول ۷۴  فعالیتش در ایران است.
او ادامه داد: شركت بیمه ایران هم‌اینك  ۵۰ درصد سهم بازار بیمه را در میان  ۲۱ شركت بیمه دولتی و خصوصی دارد.
همچنین در حاشیه این نشست، قرارداد خدمات بیمه‌ای كاركنان وزارت جهاد كشاورزی با شركت سهامی بیمه ایران در محل زائرسرای بیمه ایران در مشهد به امضا رسید.
به گزارش ایرنا، بر اساس این قرارداد در سال جدید  ۱۰۵ هزار نفر از كاركنان وزارت جهاد و كشاورزی و  ۲۰ هزار نفر كاركنان شركتهای وابسته به این وزارتخانه تحت پوشش خدمات بیمه‌های درمان مازاد(تكمیلی)، عمر و حوادث، آتش سوزی، خودرو و مسوولیت مدنی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha