رونمایی از دو داروی مهم تا چند ماه دیگر/ سال 93 جهش قیمت دارو نداریم

سلامت نیوز : معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی دو داروی مهم تا قبل از پایان سال خبر داد.

رسول دیناروند در حاشیه مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با مهر در زمینه دستاوردهای حوزه دارویی اظهار داشت: ما تا قبل از پایان سالجاری چند داروی مهم را ثبت تولید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت به مانند سابق تولید داروی مورد نیاز در داخل کشور است، عنوان کرد: از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم تا داروهای پیچیده ای که مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج است را تولید کنند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: حداقل دو داروی مهم و جدید که پروانه خود را دریافت کرده اند تا قبل از پایان سال وارد بازار می شوند.

دیناروند بدون اشاره به نام این داروها بیان داشت: وقتی مراحل ثبت این داروها انجام و رونمایی شد نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما با خودمان تعهد کرده ایم که هیچ دستاوردی را اعلام و رونمایی نمی کنیم مگر اینکه وارد بازار شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با افزایش قیمت دارو در سال آینده نیز به خبرنگار مهر گفت: سال آینده به هیچ عنوان افزایش قیمت دارو به صورتی که در سال 92 اتفاق افتاد نخواهیم داشت.

دیناروند با تاکید بر اینکه هیچ گونه جهش در قیمت دارو طی سال 93 نخواهیم داشت، عنوان کرد: اصلاح قیمت داروها تنها در برخی موارد در حد تورم خواهد بود.

وی همچنین در مورد واردات دارو به کشور نیز بیان داشت: در حال حاضر کار واردات دارو در مورد داروهایی که نیاز داریم در حال انجام است.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با این وجود کسی نمی تواند بگوید که کمبود دارو در کشور وجود ندارد ولی این کمبود نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha