چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 103851

دندانپزشکان بیماران خاص را پذیرش نمی‌کنند

سلامت نیوز : رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: بیماران خاص از جمله هموفیلی‌ها، تالاسمی و نیز بیماران مبتلا به هپاتیت در گرفتن خدمات دندانپزشکی مشکل دارند و به راحتی پذیرش نمی‌شوند، بارها از وزارت بهداشت خواسته‌ایم برای خدمات دندانپزشکی این بیماران فکری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فاطمه هاشمی رفسنجانی در حاشیه هشتمین کنگره سالیانه علمی دندانپزشکان عمومی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بحث بیماران خاص و مسئله دندانپزشکی آنها از جمله مسائلی است که بنیاد بیماریهای خاص از حدود 4 تا 5 سال پیش بر روی آن فعالیت می‌کند.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص اظهار داشت: ‌مشکلات زیادی در پذیرش بیماران خاص در دندانپزشکی‌ها وجود دارد، مثلاً بیماران هموفیلی، خونریزی می‌دهند و در مورد بیماران مبتلا به هپاتیت پزشکان حساس هستند و به راحتی آنها را پذیرش نمی‌کنند.

وی گفت: این مسئله باعث شده که ما بارها از وزارت بهداشت بخواهیم تا واحد دندانپزشکی را برای این بیماران ایجاد کند که تاکنون اتفاق نیفتاده و فقط دوره‌ای در بیمارستان امام خمینی(ره) مرکزی ایجاد شد که آن هم محدود بود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای بیماران مشکل است که به تهران بیایند، گفت: باید در کلینیک‌های بیماران خاص بخش دندانپزشکی برای بیماران ساخته شود.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص تصریح کرد: بنیاد ما در مورد درمان‌های روتین و دائمی این بیماران برنامه‌ریزی دارد. مثل تزریق خون تالاسمی‌ها، داروهای بیماران هموفیلی یا مراکز درمانی برای دیالیزی‌ها، بقیه فعالیت‌ها مربوط به خود وزارت بهداشت است و باید امکاناتی را ایجاد کند که تاکنون در رابطه با دندانپزشکی صورت نگرفته اما در مورد اقدامات دیگر خدماتی انجام شده است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ما می‌دانیم دولت جدید مشکلات زیادی دارد و الان از دولت توقع نداریم اما در چند ماه آینده از دولت می‌خواهیم که این مسائل را پیگیری کند و در برنامه‌های آینده خود به بیماران خاص و دندانپزشکی آنان اهمیت داده و سرفصل کاری برایشان تهیه کند.

وی افزود: ما برنامه داریم سال آینده گزارشی برای رئیس جمهوری تهیه کنیم و وضعیت بیماران خاص را گزارش دهیم.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص تعداد بیماران دیالیزی را 22 هزار نفر، پیوند کلیه را 61 هزار نفر، تالاسمی را 19 هزار نفر و مبتلایان به بیماری هموفیلی را 6 هزار نفر ارزیابی کرد و افزود: 40 هزار نفر بیمار مبتلا به MS داریم و بیماران مبتلا به سرطان نیز طبق وزارت بهداشت تقریباً سالانه 80 تا 90 هزار نوع جدید شناخته می‌شود که این تعداد بیمار علاوه بر نیاز مالی تجهیزات، نیروی انسانی درمانی خاص خود را می‌طلبد و از طرفی این بیماران در سراسر کشور گسترده‌‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha