پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 103867

7 روش برای شاد بودن هنگام کار

سلامت نیوز : اگر کارتان را دوست داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید هنگامی که در حال کار و فعالیت هستید، لبخند بزنید و کارهای‌تان را یکی‌یکی انجام دهید و در مقابل، اگر حس مثبتی نسبت به شغل‌تان نداشته باشید، حتماً به دنبال پیدا کردن کاری بهتر خواهید بود و هنگام کار حس خیلی خوبی هم نخواهید داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله چهاردیواری؛ اما فرقی ندارد چقدر از کارتان راضی هستید و آن را تا چه حد دوست دارید، زیرا روش‌هایی هست که همه افراد می‌توانند با استفاده از آنها در محل کارشان شادتر باشند:

1ـ صبح زودتر از خواب بیدار شوید. شاید فکر کنید زودتر بیدار شدن از خواب هیچ اهمیتی ندارد و بیشتر یک شوخی است اما این موضوع واقعیت دارد. بنابراین اگر بتوانید صبح کمی زودتر بیدار شوید، زمان بیشتری هم برای خودتان خواهید داشت و در نتیجه قبل از این‌که به محل کار بروید و درگیر وظایف اداری شوید، می‌توانید به کارهای خودتان رسیدگی کنید. علاوه بر این، با چنین کاری ترافیک صبحگاهی هم کمتر شما را اذیت خواهد کرد. شاید لازم باشد چند روز این کار را تمرین کنید تا بتوانید کمی زودتر بلند شوید اما مطمئن باشید بیدار بودن در ساعاتی که خانه خلوت و آرام است، لذتی فوق‌العاده خواهد داشت. در این دقیقه‌ها می‌توانید از طلوع آفتاب لذت ببرید، کتابی زیبا بخوانید، یک فنجان چای یا قهوه بنوشید، برای پیاده‌روی صبحگاهی بروید یا با همسرتان پیش از شروع روز کاری کمی صحبت کنید.

2ـ سخت‌ترین کارتان را اول از همه انجام دهید. وقتی برنامه کاری‌تان مشخص شد، قبل از هر چیز سخت‌ترین کاری را که دارید یا کاری را که نگرانش هستید، انجام دهید تا از برنامه‌تان خارج شود. در حقیقت، همین که بدانید کاری وجود دارد که باید انجام شود ولی شما نمی‌خواهید آن را تمام کنید، عاملی است که باعث خستگی و کاهش انرژی‌تان می‌شود. زمانی که این کار قبل از بقیه کارها انجام شود، دیگر موضوعی برای نگرانی و فکر کردن هم ندارید و در نتیجه احساس بهتری خواهید داشت.

3ـ موضوعات منفی را رها کنید. براساس نتایج تحقیقات​ مشخص شده کسانی که زندگی غمگینی را تجربه می‌کنند بیش از دیگران در اتفاقات منفی زندگی‌شان غرق می‌شوند و در آن لحظات باقی می‌مانند. بنابراین فکر کردن بیش از حد به اتفاقات ناخوشایند و زندگی کردن همراه با موضوعات منفی و ناراحت‌کننده عامل مهمی است که موجب خستگی ذهنی و تقویت احساس ناراحتی می‌شود. بنابراین خوب است از انسان‌های منفی‌نگر، شایعات بی‌اساس، تجربه‌های ناخوشایند و گفت‌وگوهای منفی در محیط کارتان دوری کنید.

4ـ مسئولیت پیشرفت‌هایتان را بپذیرید. فراموش نکنید تنها کسی که مسئول پیشرفت کاری شماست، خودتان هستید. اگر مهارت‌های بیشتری ​بیاموزید، تلاش بیشتری داشته باشید و در موقعیت خاصی باقی نمانید، مطمئن باشید می‌توانید از نظر موقعیت شغلی هم پیشرفت کنید و به همین دلیل باید به جای فکر کردن به روش‌های دیگر فقط روی خودتان پس‌انداز کنید.

5ـ تعهدات‌تان را نادیده نگیرید. انجام ندادن کاری که باید توسط شما انجام می‌شده یا نفرستادن آنچه ​ باید به مکانی خاص ارسال می‌کردید، یکی از مهم‌ترین عوامل برای از بین بردن شادی و حس مثبت در محیط کار است. پس یادتان باشد تمام کارهایی را که قرار است انجام دهید ـ چه کاری کوچک و مختصر باشد و چه پروژه‌ای بزرگ و گسترده ـ‌ بموقع به پایان برسانید.

6ـ ویژگی‌های مثبت کارتان را پیدا کنید. یک بار از خودتان بپرسید چه چیزی در کار و حرفه‌تان وجود دارد که آن را دوست دارید؟ مسلما هر فردی می‌تواند حداقل یک ویژگی مثبت در کارش پیدا کند که آن را دوست داشته باشد. به‌عنوان نمونه می‌توان فاصله کوتاه محل کار تا خانه، محیط دلباز و زیبای کار،‌ حقوق و مزایای خوب، کسب تجربه‌های ارزشمند یا داشتن همکارانی مهربان و دلسوز را از جمله این ویژگی‌های مثبت به شمار آورد.

7ـ حداقل یک بار در طول روز از محل کارتان خارج شوید و اگر ممکن است، کمی قدم بزنید. نباید فکر کنید بیرون رفتن از محل کار باعث می‌شود کارها باقی بماند بلکه نور خورشید و فعالیت جسمی، تمرکز شما را افزایش خواهد داد و علاوه بر این، احساس بهتری هم به شما خواهد بخشید.

یادتان باشد بیشتر روزهای عمرمان را در حال کار و فعالیت سپری می‌کنیم. پس به جای ناراحتی و اضطراب، خوب است روزها و دقایق کاری‌ را شادتر و با انرژی بیشتر سپری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha