پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 103868

آیا لاک ناخن مضر است ؟

سلامت نیوز : محققان لاک ناخن را ماده ای خطرناک می دانند. چند سال پیش طرفداران سلامت عمومی در آمریکا، نسبت به وجود ۳نوع سم در لاک ناخن متعلق به برندهای معروف اعتراض کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ این ۳ نوع سم عبارت است از : «فرمالدئید» که به عنوان عامل سفت کننده لاک ناخن، با نقص رشد ارتباط دارد، «تولون» که به پخش شدن لاک کمک می کند و «دی بوتیل فتالیت» که برای افزایش انعطاف پذیری و براق شدن ناخن است.

از آن زمان به بعد خیلی از شرکت ها به طور داوطلبانه این ترکیب ها را از محصولات خود حذف کردند هرچند که بررسی سازمان کنترل مواد سمی در سال ۲۰۱۲ نشان داد برخی شرکت ها تنها برچسب ها را تغییر داده اند و هم چنان از این مواد سمی در محصولات خود استفاده می کنند. اگرچه اتحادیه اروپا مصرف این ماده را منع کرده است اما FDA اداره دارو و غذای آمریکا، اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

محققان از این بیم دارند که مقداری از این ماده از طریق پوست و ناخن جذب یا از طریق استنشاق وارد ریه شود. آنان می گویند استفاده از این نوع لاک ها پیامدهای طولانی مدتی خواهد داشت و برخی از افراد از جمله آرایشگرها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha