پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 103877

بهداشت و درمان در کل کشور مشکل دارد

سلامت نیوز : وزیر بهداشت در جلسه شورای سلامت شهرستان هفتگل گفت: در پنج ماهی که از عمر دولت گذشته اتفاقات خوبی در خصوص وضعیت دارو افتاده است که انشالله این اتفافات مقدمه ای برای موفقیت های آینده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن هاشمی در ادامه سفر استانی دولت به استان خوزستان گفت: وظیفه ما به عنوان خادم مردم این است که در مناطق محروم حضور پیدا کنیم و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شویم.

وی افزود: بهداشت و درمان در کل کشور مشکل دارد که مشکلات در استان خوزستان بیشتر است و مردم را آزار میدهد و باید مشکلات کمبود نیروی متخصص و پرستار در این منطقه بررسی و حل شود.

وی با بیان این که امیدواریم با توسعه بخش های درمانی شاهد بهبود وضعیت سلامت در شهرستان هفتگل باشیم، یادآور شد: یکی از اولویت های دولت، بخش بهداشت و درمان است.

وزیر بهداشت گفت: امیدوارم سال آینده در سفر به این شهرستان از نظر وضعیت بهداشت و درمان شرمنده مردم نباشیم.

بنا بر این گزارش امام جمعه هفتگل نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به حضور 93 درصدی مردم هفتگل در انتخابات ریاست جمهوری و رأی 70 درصدی آنانبه دکتر روحانی گفت: این شهرستان جزء مناطق نفت خیز کشور است و روزانه 26 هزار بشکه نفت تولید می کند.

وی افزود: شهرستان هفتگل نیازمند رسیدگی بیشتر در بخش های مختلف از جمله حوزه سلامت است.

بر اساس این گزارش فرماندار هفتگل نیز در این جلسه طی سخنانی به کمبود نیروهای مختصص و عملیاتی نشدن اعتبارات مربوط به توسعه مرکز درمان بستر شهرستان هفتگل توسط وزرات نفت اشاره کرد.
 
وزیر بهداشت از بیمارستان در حال احداث جایگزین شهرستان باغملک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این سفر از بیمارستان در حال احداث جایگزین شهرستان باغملک بازدید کرد. در این بازدید مدیران و مسئولان بیمارستان گزارشی از روند تکمیل این پروژه به وزیر بهداشت ارائه و اعلام کردند برای تکمیل این پروژه بیمارستانی 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بنا بر این گزارش وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان شهید طباطبایی شهرستان باغملک بازدید کرد. بیمارستان شهید طباطبایی که 58 تخت مصوب دارد با 110 تخت فعال، بیشتر از ظرفیت و امکانات خود، به جمعیت 100 هزار نفری منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش در این بازدید مدیران بیمارستان شهید طباطبایی یکی از مشکلات این بیمارستان را کمبود نیروی متخصص و پرستار اعلام کردند.

وزیر بهداشت همچنین در جریان بازدید از بیمارستان شهید طباطبایی شهرستان باغملک در جمع کارکنان و پرسنل آن حضور یافت و ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و تجهیز بیمارستان جایگزین باغملک مشکلاتی نظیر کمبود نیروی انسانی و تجهیزات برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی در این شهرستان، مرتفع شود.

 
بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی (ره) رامهرمز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بعدازظهر دومین روز از سفر خود به استان خوزستان به رامهرمز رفت و از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بازدید کرد.

بنا بر این گزارش رییس بیمارستان و رییس شبکه بهداشتی، درمانی این شهرستان توضیحاتی را در خصوص کمبودها و چالش های این بیمارستان از جمله فضای فیزیکی ارائه دادند.

بنابراین گزارش وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان جدیدالاحداث مادر بازدید کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص در این بیمارستان، پزشکان بیمارستان امام خمینی(ره) به طور همزمان و به صورت شیفت بندی در بیمارستان جدیدالاحداث مادر نیز ارائه خدمت می دهند که این موضوع نارضایتی مردم این شهرستان را در پی داشته است که مقرر گردید اقدامات لازم برای رفع این مشکل از طریق دانشگاه علوم پزشکی مربوطه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha