پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 103878

پرخوری، عامل پیری پوست

سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: اختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار باعث تخریب سلول‌ها شده و پروسه پیری پوست اتفاق می‌افتد.

لیلا شیربیگی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره سلامت پوست و ناخن اظهار داشت: پوست منعکس کننده سلامت اعضای داخلی و میزان سن افراد است براین اساس برای داشتن پوست سالم باید اعضاء داخلی بدن به خوبی کار کنند و در سلامت باشد.

به گفته وی از دیدگاه طب نوین پوست دائما تحت تاثیر استرس‌های محیطی مانند اشعه آفتاب (عاملی بسیار قوی)، آلوده کننده‌های هوا استرس‌های روانی قرار گرفته و از طرفی دیگر عوامل داخلی مانند اختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار باعث تخریب سلول‌ها شده و پروسه پیری پوست اتفاق می‌افتد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره اصول کلی در مورد پوست و مو و بیماری‌های آن، بیان داشت: پوست انسان به صورت یک لایه محافظ بدن در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی است و مانند لباسی سر تا سر بدن انسان را پوشانده است.

سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست است

شیربیگی ادامه داد: پوست و ناخن انسان از جنس عصب است و سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست است، پس هر بیماری پوستی می‌تواند ناخن را نیز در گیر کند و در نتیجه به دنبال درمان بیماری پوستی، سلامتی ناخن نیز حاصل می‌شود.

وی بیان داشت: ذکر این نکنه مهم است که بدانیم بر اساس طب سنتی ایرانی، درمان بیماری پوستی به سبب جنس عصبی پوست (سخت و متراکم بودن آن) باید به آرامی صورت پذیرد چرا که دفع ماده بیماری زا از پوست به زمان نیاز دارد و نباید توقع درمان برق آسای اختلالات پوستی را از طریق طبیعت درمانی و طب سنتی داشت.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: در طب سنتی ایران بیماری‌های اعضاء داخلی بدن، نقش مهمی در بیمار شدن پوست دارند که سلامت اعضاء داخلی و بهبود عوامل محیطی می‌تواند از راه سلامت پوست باشد و تغییر شیوه زندگی و به تعادل ورزش کردن موجب می‌شود که فرد به مرور زمان به سلامتی پوست دست پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha