اقدامات در حوزه اراذل و اوباش نباید به دستگیری، محدود شود

سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کنار برخوردهای انتظامی در جمع‌آوری اراذل و اوباش باید از ورود مجدد آنان به این چرخه جلوگیری کند، گفت: اقدامات در حوزه اراذل و اوباش نباید تنها به دستگیری آنها محدود شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محسن علیمردانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اقدامات نیروی انتظامی را در راستای جمع‌آوری اراذل و اوباش قابل تقدیر خواند و گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر، اقدامات نیروهای انتظامی باید تداوم داشته باشد درغیر این‌صورت تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در کنار این اقدامات باید روی موضوع پیشگیری و تغییر بستر‌های اجتماعی که اراذل و اوباش در آن رشد می‌کنند نیز تمرکز کرد تا از باز توزیع آنان جلوگیری شود. معضلات اجتماعی مانند یک زنجیر به هم متصل هستند و یک پدیده اجتماعی ناهنجار بستر شکل‌گیری پدیده دیگری است، به‌عنون مثال وقتی بیکاری در یک شهر یا منطقه بروز پیدا می‌کند باید منتظر اوباشی‌گری در آن مناطق هم بود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اقدامات تنها نباید به دستگیری اراذل و اوباش محدود شود، تصریح کرد: در این زمینه دولت و نهادهای متولی باید با شناسایی محله‌های جرم خیز زمینه‌های جرم زایی را در آنجا کاهش داده و با اقدامات فرهنگی زمینه‌های تولید مجدد را حذف کنند. برای برخورد با این معضل اجتماعی باید چرخه‌ای که در آن اراذل و اوباش رشد پیدا می‌کنند را منقرض کرد.

وی افزود: برای هر آسیب مخصوص اجتماعی می‌توان یک متولی تعیین کرد تا در صورت بروز این پدیده ناهنجار بتوان از آن دستگاه پرسش کرد، به‌عنوان مثال در حال حاضر وزارت کشور مسئول برخورد با پدیده اراذل و اوباش است چرا که برخورد با این پدیده نیاز به اقدامات نظامی و انتظامی دارد. برخورد با پدیده‌های اجتماعی زمان‌بر بوده و نمی‌توان انتظار داشت با برخوردهای سریع و کوتاه مدت یک معضل اجتماعی رفع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از آمادگی نمایندگان برای حمایت از لوایح مرتبط با موضوع اراذل و اوباش خبر داد و گفت: به دلیل بار مالی موضوع فرهنگ سازی در راستای کاهش اراذل و اوباش، بهتر است دولت به مجلس لایحه دهد و نمایندگان هم از این موضوع حمایت‌های لازم را به‌عمل خواهند آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha