یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و کم شدن روابط خانوادگی و تعهد افراد نسبت به یکدیگر باعث شده است که جوانان چت کردن را به روابط خانوادگی ترجیح دهند.

چت کردن جایگزین روابط خانوادگی در جامعه شده است

سلامت نیوز: یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و کم شدن روابط خانوادگی و تعهد افراد نسبت به یکدیگر باعث شده است که جوانان چت کردن را به روابط خانوادگی ترجیح دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد پورحسینی گفت: ورود وسایل نوین ارتباطی مانند وایبر و وی‌چت برای همراهی با جهان ارتباطات طبیعی است اما اینکه چگونه این وسایل مورد استفاده قرار گیرند نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم استفاده از وسیله‌ای را محدود کنیم باید دقت کنیم که این محدودیت چه عواقبی را ممکن است به دنبال داشته باشد بنابراین آموزش استفاده صحیح به جای محدود کردن آنها می‌تواند جوان را در مسیر استفاده درست از این ابزارها قرار دهد.

وی تصریح کرد: ضعف زیرساخت‌های فرهنگی، کم شدن روابط خانوادگی و همچنین نبود فضاهای مناسب برای آشنایی سالم جوانان باعث گسترش استفاده از ابزارهایی مانند وی‌چت می‌شود.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: در گذشته حل تمام مشکلات و حل مسائل در کنار اعضای خانواده و با همفکری آنها انجام می‌شد اما متأسفانه هم اکنون با افزایش دغدغه خانواده‌ها و والدین و صرف نکردن وقت برای یکدیگر باعث شده است تا نوجوانان و جوانان به سمت گروه همسالان خود گرایش بیشتری داشته باشند.

پورحسینی ادامه داد: در جامعه کنونی بسیاری از نوجوانان و جوانان چت کردن با دوستان خود در فضاهای مجازی را در کنار خانواده بودن ترجیح می‌دهند و مشکل در جایی است که این آشنایی‌ها باعث اعتماد بیش از اندازه آنها به یکدیگر می‌شود.

وی ادامه داد: باید در خانواده‌ها فضایی ایجاد شود که نوجوانان و جوانان بتوانند بدون اضطراب و نگرانی مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و نباید در مقابل مشکلات آنها جبهه‌گیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha