رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بررسی این شورا برای سلامت پارازیت های ماهواره ای گفت: برای بررسی موضوع پارازیت های ماهواره ای در حال رایزنی با نهادهای مرتبط هستیم تا نتیجه ای برای سلامت و یا زیانبار بودن آن مشخص شود.

بررسی موضوع پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامتی مردم/ شورا منتظر مستندات متقن درباره پارازیت‌هاست

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بررسی این شورا برای سلامت پارازیت های ماهواره ای گفت: برای بررسی موضوع پارازیت های ماهواره ای در حال رایزنی با نهادهای مرتبط هستیم تا نتیجه ای برای سلامت و یا زیانبار بودن آن مشخص شود.

رحمت الله حافظی در گفت و گو با پانا، با تأکید بر اینکه باید مستنداتی مبنی بر اینکه پارازیت های ماهواره ای برای سلامتی مردم تهدید کننده و مضر سلامتی است، وجود داشته باشد، اظهار داشت: برای بررسی موضوع پارازیت های ماهواره ای در حال رایزنی با نهادهای مرتبط هستیم تا نتیجه ای برای سلامت و یا زیانبار بودن آن مشخص شود.
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در رابطه با وجود پارازیت های ماهواره ای تا کنون مستنداتی که متقن باشد و به استناد آن بتوان اقدامی را انجام داد، پیدا نکرده ایم و هم اکنون مشغول بررسی های کارشناسی این موضوع هستیم.
حافظی با اشاره به پیگیری شورای شهر برای سلامت پارازیت های ماهواره ای نیز گفت: بنده از آقای تقی پور وزیر سابق ارتباطات و عضو فعلی شورای شهر تهران در رابطه با موضوع پارازیت ها و مضر بودن آن برای سلامتی مردم پرسش کردم که وی گفت چنین چیزی وجود ندارد.
این عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: البته تا به نتیجه رسیدن موضوع پارازیت ها باید مطالعات و بررسی ها ادامه پیدا کند ضمن اینکه شورای شهر از مستنداتی که نشان دهد این پارازیت ها مضر هستند استفاده خواهد کرد تا در این راستا به نتایج مطلوبی برسیم.
به گزارش پانا، طی سال های اخیر موضوع پارازیت های ماهواره ای در شهر تهران بارها و بارها از سوی مسئولان شورای شهر اعلام شده بود، اما تا کنون هیچ منبعی خطر این پارازیت ها را تایید نکرده است هر چند که مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت نیز در زمان تصدی خود اعلام کرده بود که “بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده پارازیت‌های ماهواره‌ای خطری برای سلامت انسان ندارند”.
این در حالی است که علی رغم گفته های ضد و نقیض مسئولان در رابطه با وجود پارازیت ها، در اوایل دی ماه امسال وزیر بهداشت اعلام کرد که گزارش اولیه در مورد وضعیت تأثیر پارازیت ها بر سلامت به رئیس جمهوری تقدیم شد اکنون نیز کارگروه مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای بررسی همه ابعاد این موضوع تشکیل شده و به زودی گزارش نهایی برای تصمیم گیری تقدیم رئیس جمهوری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha