رییس سازمان غذا و دارو گفت: 35 درصد مرگ و میر کشور مربوط به بیماران قلبی عروقی است.

35 درصد مرگ و میر کشور مربوط به بیماران قلبی عروقی است

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو گفت: 35 درصد مرگ و میر کشور مربوط به بیماران قلبی عروقی است.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال آینده افزایش تعرفه‌های پزشکی را خواهیم داشت و این مهم بین شورای عالی بیمه مطرح است که امیدواریم افزایش تعرفه‌ها به حدی باشد که هم برای مردم و هم برای بیمه‌ها قابل هضم باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تعرفه‌ها واقعی نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 35 درصد مرگ و میر در کشور مربوط به بیماران قلبی عروقی است، اضافه کرد: باید از این بیماری پیشگیری کنیم که در این باره در وزارت بهداشت و شورای عالی سلامت و امنیت قضایی، برنامه‌هایی برای کاهش مصرف چربی، نمک و ایجاد رژیم‌هایی که مناسب سلامت قلب و عروق باشد را در دست اقدام داریم.

دکتر دیناورند درخصوص تعداد پزشکان در کل کشور گفت: تعداد پزشک در کل کشور کم نیست اما متاسفانه در توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم و این باعث شده که در مناطق محروم، نه تنها پزشک متخصص بلکه با کمبود پزشک عمومی، مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت این است که از اعتبارات مازاد وزارت بهداشت جهت جذب نیروی متخصص و پزشک خانواده استفاده کند، افزود: با محقق شدن این مهم درآمد پزشکان و کادرپزشکی افزایش می‌یابد.

رییس سازمان غذا و داروی کشور درخصوص دو شغله بودن 20 هزار پزشک عمومی گفت: مشکل کمبود منابع در بخش‌هایی است که به این افراد نیاز است و تعرفه نامناسب باعث این امر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha