معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام آنکه دیدگاه ما نسبت به سایتهای همسریابی نگاه مثبتی نبوده و باید فعالیت آنها متوقف شود، گفت: تمامی مراکز مشاوره مجوز و پروانه های تخصصی این مراکز را از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت می کنند، اما نظارت و حمایت از مراکز برعهده وزارت ورزش و جوانان است.

تکلیف مجوز مراکز مشاوره ازدواج مشخص شد/ فعالیت سایتهای همسریابی باید متوقف شود

سلامت نیوز: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام آنکه دیدگاه ما نسبت به سایتهای همسریابی نگاه مثبتی نبوده و باید فعالیت آنها متوقف شود، گفت: تمامی مراکز مشاوره مجوز و پروانه های تخصصی این مراکز را از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت می کنند، اما نظارت و حمایت از مراکز برعهده وزارت ورزش و جوانان است.

محمود گلزاری درباره تعیین تکلیف مجوز مراکز مشاوره ازدواج، به خبرنگار مهر گفت: در دولت گذشته مشکلاتی بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به وجود آمد، اما براساس قانون مجلس سازمان نظام روانشناسی باید پروانه های تخصصی مراکز مشاوره را به متقاضیان ارائه دهد.

وی افزود: در جلساتی که با سازمان نظام روانشناسی برگزار کرده ایم، قرار شد که از این به بعد مجوز و پروانه های تخصصی مراکز مشاوره ازدواج از سوی این سازمان به افراد داده شود، اما گزینش، حمایت ونظارت بر عملکرد این مراکز برعهده وزارت ورزش و جوانان و با مشارکت سازمان نظام روانشناسی باشد.

گلزاری با بیان اینکه باید صاحبان مراکز مشاوره، آموزش های واحد برای مشاوره های قبل از ازدواج ببینند، گفت: یکی از برنامه های ما در حوزه ساماندهی ازدواج، فراگیر کردن مشاوره های قبل از ازدواج و همچنین آموزش های بعد از ازدواج است. بنابراین افرادی که باید مجوز مراکز مشاوره را دریافت می کنند تخصص لازم را در این حوزه داشته و از سوی دیگر این افراد آموزش های واحدی را برای ارائه خدمات مشاوره ای ببینند.

نقش ناکارآمد سایتهای همسریابی

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نظر خود را درباره سایتهای همسریابی نیز اینگونه بیان کرد: به زعم ما سایت های همسریابی نقش قابل توجهی در ازدواج افراد نداشته و این سایت ها به صورت غیرقانونی و ناکارآمد فعالیت می کنند و به جای تحکیم خانواده، به بنیان خانواده آسیب جدی وارد می آوردند.

وی ادامه داد: نگاه ما نسبت به سایتهای همسریابی مثبت نبوده و باید فعالیت این سایتها متوقف شود. چرا که معتقدیم افراد برای انتخاب همسر خود باید به صورت حضوری در مراکز مشاوره باشند و در حقیقت دختر و پسر، پدر و مادر و مشاور سه راس یک مثلث برای تشکیل خانواده هستند.

گلزاری تصریح کرد: افرادی که همسران خود را در فضای مجازی و بدون شناخت از یکدیگر انتخاب می کنند، ازدواج های پایداری ندارند و ما نیز این روش انتخاب همسر را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. حتی در کشورهای خارجی انتخاب همسر با این روش از نگاه کارشناسان و متخصصان روانشناسی رد شده است.

وی درباره تشکیل جلسه شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور نیز توضیح داد: در تلاش هستیم تا قبل از سال یک جلسه شورای عالی جوانان با  حضور رئیس جمهور را تشکیل دهیم. همچنین ستاد ملی جوانان که با حضور اعضای مختلف دولت است باید تا قبل از سال تشکیل شود تا وظایف دستگاهها را در حوزه جوانان به آنها گوشزد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • fateme ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    فقط قبل از قضاوت لطفا تا آخر بخونین! آخه من نمیدونم ، یافتن همسر تو سایت هایی مثل همسریابی شیدایی یا دیگر سایت های همسریابی چه فرقی با یافتن شریک زندگی به روش معمول دارد؟ مهم اینست که قبل از اقدام به ازدواج سعی کنیم فرد را با روش های اطمینان بخش بشناسیم. بعضی ها جوری نظر و اسم رو این سایت ها میزارن که انگار فرد مستقیما از درون اینترنت با فرد مورد نظر ازدواج میکند ... (( مثلا اسم میزارن ازدواج اینترنتی)) بابا .... این سایت ها فقط معرفی اولیه میکنند ، مثل اینکه ما شخصی رو تو دانشگاه ، تو فیس بوک ، تو اتوبوس و ... میبینیم و ازش خوشمون میاد ، آیا همونجا بلافاصله تصمیم میگیریم که ازدواج کنیم؟ نه عزیزم ، فکر میکنیم ، تحقیق میکنیم ، مشورت میکنیم و با خانواده طرف آشنا میشیم و بعد ازدواج میکنیم ، پس تو این قضیه اینترنت نقشش چقد بود که اسمش رو ازدواج اینترنتی گذاشتیم؟ اینکه این روش به نظر بعضی ها یه جوریه که با مزاقشون سازگار نیست مشکل خودشون هست ، من کارشناس اسلامی نیستم ، اما فکر کنم اگر خوب اسلام رو مطالعه کنیم، این روش هیچ تناقضی با آن نداشته باشد. میدونید اگه به جای این مشکل تراشی ها کمی درست فکر میکردیم تا حالا چقدر از مشکلات جوانان حل میشد. همینطور دخترا پیر میشن ، فقط بخاطر اینکه خانواده هاشون بخاطر مشغله زیاد دیگه مثل قدیما با دوست و همسایه ارتباط ندارن تا کسی هم بفهمه تو این خونه دختری است که در سن ازدواجه.... و همینطور پسرا هم بخاطر اینکه زیاد نمیشناسن ، معمولا از انتخابشون راضی نیستند ...