رییس سازمان انتقال خون ایران با طرح این انتقاد که میزان رشد اعتباری سازمان در سال‌های گذشته مناسب نبوده و حداقل همپای افزایش نرخ تورم رشد نکرده است، عنوان کرد: البته وعده‌هایی مبنی بر اصلاح اعتبار سازمان در سال 93 داده شده است.

وعده اصلاح اعتبار سازمان انتقال خون در سال آینده

سلامت نیوز: رییس سازمان انتقال خون ایران با طرح این انتقاد که میزان رشد اعتباری سازمان در سال‌های گذشته مناسب نبوده و حداقل همپای افزایش نرخ تورم رشد نکرده است، عنوان کرد: البته وعده‌هایی مبنی بر اصلاح اعتبار سازمان در سال 93 داده شده است.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌اله در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بودجه‌ای سازمان انتقال خون در سال آینده سخن گفت و اظهار کرد: بودجه وزارت بهداشت هنوز در کمیسیون تلفیق است، با این حال باید گفت ‌کمبود اعتباری سازمان یک کمبود سنتی است.

وی افزود: هزینه مواد مصرفی و هزینه‌های جاری سازمان انتقال خون بسیار بالاست در حالی که هزینه‌های جاری سایر دستگاه‌های اجرایی عمدتا شامل حقوق و دستمزد می‌شود، پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل انتقال خون تنها 25 درصد از هزینه‌های جاری این سازمان را تشکیل می‌دهد و حدود 75 درصد هزینه‌های جاری ما صرف تامین تجهیزات و ملزومات مصرفی می‌شود.

رییس سازمان انتقال خون ایران با طرح این انتقاد که میزان رشد اعتباری سازمان در سال‌های گذشته مناسب نبوده و حداقل همپای افزایش نرخ تورم رشد نکرده است، عنوان کرد: به همین خاطر است که شاهدیم اعتبار ما نسبت به عملیات‌مان سال به سال کاهش پیدا کرده است.

پورفتح‌اله در ادامه ضمن اعلام این خبر که البته وعده‌هایی مبنی بر اصلاح اعتبار سازمان در سال 93 داده شده است، گفت: 50 میلیارد تومان برای سازمان در ردیف‌های افزایش اعتباری وزارت بهداشت پیش بینی شده است.

وی افزود: افزایش اعتبار در نظر گرفته شده به منظور کمک به خرید ملزومات مورد نیاز سازمان است. ولی در مجموع بودجه سازمان رشد چندانی نداشته است و این رقم حدود سه تا چهار درصد است که عملا پاسخگوی نیاز ما نیست.

رییس سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اینکه اگر این مبلغ در کمیسیون تلفیق مورد تصویب قرار بگیرد، بخشی از مشکلات مالی سازمان حل می‌شود، گفت: رفع مشکلات عمده انتقال خون نیازمند بودجه‌ای فراتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha