مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور پرونده الکترونیک سلامت برای مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: تا پایان سال در صورت تامین اعتبار 50 هزار کارگر ساختمانی دیگر بیمه می شوند.

صدور پرونده الکترونیک سلامت برای مستمری بگیران/ بیمه 50 هزار کارگر ساختمانی تا پایان سال

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور پرونده الکترونیک سلامت برای مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: تا پایان سال در صورت تامین اعتبار 50 هزار کارگر ساختمانی دیگر بیمه می شوند.

دکتر سید تقی نوربخش در گفتگو با مهر افزود: در نظام ارجاع داخلی در درمان مستقیم در بودجه پیش‌بینی شده که برای هر مستمری‌بگیر از ابتدای برقراری مستمری یک پرونده الکترونیک سلامت صادر شود و در این صورت در موضوعاتی مانند اورژانس یا بستری به شبکه داخلی سازمان هدایت خواهند شد.

وی همچنین افزایش نسبت منابع تعهدی به نقدی را از جمله مشکلات تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر نسبت منابع تعهدی به نقدی مدام افزایش یافته و در سال 92 منابع تعهدی به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است و درمقابل 23 هزار میلیارد تومان منابع نقدی وجود دارد، درحالی که در 10 سال قبل منابع تعهدی 10 درصد منابع نقدی را تشکیل می‌داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش منابع تعهدی ناشی از تحمیل وظایف حمایتی به سازمان تأمین‌اجتماعی است بطوریکه با تصویب قوانین متعدد، تسهیلاتی برای افزایش پوشش بیمه‌ای و یا افزایش خدمات تأمین‌اجتماعی فراهم می‌شود و منابع آن برعهده دولت قرار می‌گیرد که درواقع به صورت منابع تعهدی و مطالبات تأمین‌اجتماعی از دولت انباشته می‌شود.

به گفته نوربخش، خدمت‌رسانی مطلوب تأمین‌اجتماعی نیازمند منابع نقدی است و افزایش منابع تعهدی منجر به بروز مشکلات فراوان و کاهش خدمات این سازمان می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در حدود 12 میلیون و 800 هزار بیمه شده اصلی دارد که با جمع تعداد بیمه‌شدگان تبعی حدود 37 میلیون نفر را شامل می‌شود. همچنین در حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر مستمری بگیر هستند و در کل 14 میلیون از 25 میلیون خانوار ایرانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی در مورد بیمه کارگزان ساختمانی نیز اظهار داشت: تامین اجتماعی مکلف است 200 هزار کارگر ساختمانی را که دارای کارت مهارت فنی و حرفه ای باشند، هر سال تحت پوشش قرار دهد و برای آن نیز اعتبارات ویژه ای اختصاص داده می شود و براین اساس در سال جاری تاکنون 150 هزار نفر بیمه شده اند و قرار بود 900 میلیارد تومان تخصیص داده شود اما تا کنون 300 میلیارد تومان پرداخت شده است .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: درصورت تخصیص مابقی اعتبارت تا پایان سال 50 هزار کارگر باقی مانده بیمه می شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha