سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با نگران کننده خواندن افزایش آمار مبتلایان به ایدز، گفت: در بحث کنترل و پیشگیری از رفتارهای پرخطر که باعث افزایش مبتلایان به ایدز و جایگاه نگران کننده ایران در منطقه شده نیازمند آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستیم در غیر این صورت هر قدر بودجه صرف شود نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

آمار مبتلایان به ایدز نگران کننده است/ اختصاص بودجه بدون فرهنگسازی ثمربخش نیست

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با نگران کننده خواندن افزایش آمار مبتلایان به ایدز، گفت: در بحث کنترل و پیشگیری از رفتارهای پرخطر که باعث افزایش مبتلایان به ایدز و جایگاه نگران کننده ایران در منطقه شده نیازمند آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستیم در غیر این صورت هر قدر بودجه صرف شود نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره حذف بودجه پیشگیری از رفتارهای پرخطر در لایحه 93 و تاثیر این موضوع بر روند گسترش و انتقال  بیماریهای ناشی از این رفتارها، توضیح داد: با توجه به اینکه بودجه در حوزه های مختلف روال انقباضی دارد، حوزه بهداشت و درمان هم از این قائده مستثنی نیست اما باید توجه داشت در زمینه جلوگیری از بیماری های ناشی از رفتارهای پرخطر توجه به آموزش و فرهنگ سازی در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بعد از بررسی های انجام شده پیشنهاداتی را برای افزایش بودجه در حوزه بهداشت و درمان مطرح کرد، گفت: اخذ مالیات بر دخانیات که رقمی حدود 200 میلیارد تومان و همچنین اختصاص یک درصد از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده که رقمی حدود 3 هزارمیلیارد تومان می شود، به حوزه بهداشت و درمان می توان تاحدودی به این حوزه کمک کند.

قربانی با تاکید بر موافقت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با این پیشنهادات، تاکید کرد: امید می رود این دو مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن هم مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد تا شاهد بهبود وضعیت بودجه در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم، با اشاره به آمار نگران کننده مبتلایان به ایدز در ایران، تصریح کرد: در گذشته تزریق یکی از راه های اصلی ایدز بود اما متاسفانه در حال حاضر شیوع رفتارهای پرخطر راه اصلی انتقال این بیماری است که باعث افزایش گسترده مبتلایان و جایگاه نگران کننده ایران در منطقه شده است.

قربانی افزود: برای مبارزه با بیماری های ناشی از رفتارهای پرخطر نباید از اهمیت بالای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی غافل شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ترویج ازدواج را در پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر موثر خواند وگفت: باید با بهبود اوضاع اشتغال و اقتصاد زمینه لازم برای ازدواج جوانان فراهم و از انحراف آنها به سمت رفتارهای پرخطر پیشگیری کرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha