حتما تا به حال در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی-بهداشتی، تبلیغ محصولات كراتینه مخصوصا شامپوها و ماسك‌های حاوی كراتین را دیده یا ادعای فروشندگان را شنیده‌اید كه می‌گویند این محصولات باعث می‌شوند موهایتان صددرصد ترمیم و خوش‌حالت شوند و حتی موخوره‌ها را از بین می‌برند!...

ادعاهای فروشندگان درباره ماسک موی کراتینه چقدر صحت دارد؟

سلامت نیوز: حتما تا به حال در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی-بهداشتی، تبلیغ محصولات كراتینه مخصوصا شامپوها و ماسك‌های حاوی كراتین را دیده یا ادعای فروشندگان را شنیده‌اید كه می‌گویند این محصولات باعث می‌شوند موهایتان صددرصد ترمیم و خوش‌حالت شوند و حتی موخوره‌ها را از بین می‌برند!...

حقیقت این است كه موهای خیلی از خانم‌ها و حتی آقایان در اثر استفاده بیش از حد از سشوار، رنگ‌كردن مداوم، برس‌زدن زیاد و شستشوی خشن، شكننده، خشك، زبر و بدحالت می‌شود.

برای رفع این بدحالتی و خشن و زبر شدن موها، راه‌حلی وجود دارد؛ ماسك‌های حاوی كراتین. حتما می‌دانید كه كراتین، نوعی پروتئین است كه در مو هم وجود دارد و استفاده از محصولات حاوی آن، باعث می‌شود موها لطافت خاصی پیدا كنند.

البته این لطافت كاملا موقت است؛ یعنی فقط تا قبل از استحمام بعدی باقی‌ می‌ماند و اگر دفعه بعد كه به حمام می‌روید سرتان را با یك شامپوی معمولی بشویید یا دیگر ماسك كراتینه به موها نزنید، دوباره ظاهر موهایتان به همان حالت قبل برمی‌گردد. این یعنی برخلاف ادعاها و تبلیغاتی كه می‌بینید و می‌شنوید، ماسك‌ها و شامپوهای كراتینه، به هیچ‌وجه درمان‌كننده نیستند و فقط ظاهر موها را بهتر و آنها را لطیف می‌كنند. برخی هم معتقدند موخوره با این ماسك‌ها و شامپوها درمان می‌شود در حالی كه تا علت ایجاد موخوره مثلا بازی با موها، كشیدن آنها، تماس زیاد با مواد شیمیایی مثل رنگ و مواد فر، استفاده زیاد از بیگودی و سشوار و شامپوهایی كه چربی پوست و مو را بیش از حد از بین می‌برند، از بین نرود و انتهای چند شاخه موها كوتاه نشود، درمان نخواهد شد.

در این مورد تاثیر ماسك‌ها و شامپوهای كراتینه فقط رطوبت دادن به مو است كه از بروز موخوره تا حد زیادی پیشگیری می‌كند حتی گاهی این ماسك‌ها هم برای رفع خشكی و زبری مو كافی نیستند و باید از نرم‌كننده هم استفاده كرد.

با توجه به همه چیزهایی كه گفتیم، اگر موهایتان به هر دلیل آسیب‌دیده، استفاده از ماسك‌های كراتینه می‌تواند باعث شود ظاهر بهتری پیدا كنند البته به شرطی كه معتبر و استاندارد باشند ولی این محصولات هیچ خاصیت درمانی‌ای ندارند.

منبع: هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha