شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 103962

مراقبت‌های تخصصی از پوست

سلامت نیوز: به نیازهای پوست خود توجه كنید: اگر از پوست خود بطور عادی و روزمره و با توجه به نوع آن مراقبت كنید، همیشه پوستی سالم خواهید داشت. پوست مرتبا در حالت تغییر است و تغییرات آب و هوا، استرس، تغییرات هورمونی، عوامل داخلی، خارجی و محیط همگی بر سلامتی و ظاهر آن تأثیر می‌گذارند.
 

مراقبت‌های پوستی

پوست خود را از گردن به پایین فراموش نكنید! بخش عمده‌ای از پوست بدن، از ناحیه گردن به پایین معمولاً از خاطر می‌رود. خانم‌ها بیشتر روی پوست صورت تمركز دارند؛ به خصوص هنگامی كه پا به سن می‌گذارند؛ زیرا اولین جایی است كه نشانه‌های پیری را بروز می‌دهد. در حالی كه دست‌ها، بازوها، پاها، آرنج، زانو كم‌كم سخت، تیره‌رنگ یا رنگ پریده و فلس مانند (مثل پوست سوسمار) می‌شوند. اولین دفاع در برابر پوست نازیبا رطوبت رسانی است. اما فراموش نكنید كه با آب سرد آبكشی كنید (آب گرم یا داغ پوست را خشك می‌كند)؛ به خصوص صورت‌تان را به یاد داشته باشید كه پوست شما پس از استحمام، نیازمند جذب مجدد رطوبت با استفاده از یك لوسین بدن یا كرم سفت‌كننده است. بخار حاصل از دوش گرفتن منافذ پوست را باز می‌كند كرم‌ها و لوسیون‌ها جذب بهتری خواهند داشت پوست سالم منافذ كمتری داشته بنابراین خشك شدن، خارش، لكه‌های قرمز، ترك‌های دردناك، آكنه و دیگر التهابات در آن كمتر است.
برای تسكین پوست خشك و خارش‌دار، پوست بدن خود را از سر تا نوك پا با محصولات مراقبت از پوست خصوصاً بعد از حمام آغشته كنید:
كرم‌های آنتی سلولیت، لوسیون دست، نمك‌های حمام، ضدآلرژی‌های قوی، لوسیون‌های بدن، مراقبت پوستی ارگانیك، شستشو دهنده بدن، كرم اصلاح صورت، كرم كوتیكول، كرم‌های سفت‌كننده پوست، لوسیون پا، كرم‌های ویتامینه صورت

پوست می‌تواند از عوامل زیر تأثیر بپذیرد:

تغییرات هورمونی: این تغییرات در دوران نوجوانی، با اضافه شدن وزن یا كاهش ناگهانی آن، در اثر حاملگی، یائسگی، هنگام قاعدگی و متناسب با سن اتفاق می‌افتد.
سلامتی و مشكلات:  بیماری‌های پوستی مثل روزآسه، پسوریازیس، مشكلات تیروئید و درماتیت و دیگر مشكلات می‌توانند باعث خرابی پوست شوند.
ژنتیك: به لطف والدین‌تان شما ممكن است مستعد داشتن پوست چرب، خشك یا حساس باشید.
رژیم غذایی: سموم موجود در رژیم‌های غذایی استفاده از سیگار و دخانیات باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود.
آب و هوا: هوای خیلی گرم یا سرد می‌تواند سبب خشكی و شكنندگی پوست یا چرب و جوشدار شدن آن شود.
نور خورشید: قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید نیز به پوست آسیب می‌رساند و حتی ممكن است منجر به سرطان پوست گردد.

منبع: دنیای سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha