یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10397

رئیس مرکز مطالعات جوانان دانشگاه تهران گفت: بررسی از وضعیت تحصیلی نوجوانان نشان می دهد که انگیزه ادامه تحصیل در پسران دبیرستانی به شدت در حال کاهش است.

دکتر سید ضیاء هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کاهش انگیزه برای ادامه تحصیل در دختران نیز مشاهده می شود اما این امر در پسران از شدت بیشتری برخوردار است.

وی کاهش انگیزه ادامه تحصیل در نوجوانان پسر را امری نگران کننده عنوان کرد و گفت: بررسی ها حاکی از آن است که بخشی از پسران به لحاظ نیازهای اقتصادی و اجتماعی برای خود و خانواده، ترجیح می دهند در دوران دبیرستان ترک تحصیل نموده و وارد بازار کار شوند.

رئیس مرکز مطالعات جوانان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نظام آموزشی باید با بازار کار منطبق شود، افزود: مدارس باید با برنامه ای اصولی به دنبال ایجاد انگیزه در دانش آموزان جهت ادامه تحصیل باشند و به گونه ای آنان را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

سید ضیاء هاشمی خاطر نشان کرد: تعداد بالایی از دانش آموزان پسر به دلیل برخی الزامات و شرایط خانوادگی ناچار به ترک تحصیل می شوند و این در حالی است که اصولا اقدامی در جهت ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل در این قشر اعمال نمی شود.

رئیس مرکز مطالعات جوانان دانشگاه تهران تاکید کرد: نظام آموزشی باید به گونه ای طراحی شود که در مدارس امکان شناسایی توانایی و استعدادهای دانش آموزان جهت فعالیت در مشاغل مناسب پس از پایان تحصیلات فراهم شود بطوریکه دانش آموزان آموزش های لازم را در حین تحصیل فرا گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha