دوستان ناباب عاملی برای گرایش به اعتیاد

سلامت نیوز : دوستان ناباب و نداشتن آگاهی موجب شده تا جوانان بدون هیچ اطلاعی گرفتار اعتیاد شوند.حسین باهر، جامعه شناس، بنیانگذار رفتارشناسی و مشاوره امور رفتاری در گفت‌وگو با برنا با اشاره به این مطلب که تولید كنندگان سیگار در تلاش هستند تا در هر صورت بازار مصرف و تولید را گرم نگه دارند، اظهار کرد: در دسترس بودن سیگار مهم‌ترین علت گرایش جوانان به سمت استعمال دخانیات است.

باهر با اشاره به این که نبود الگوی مناسب موجب شده تا جوانان به سمت سیگار و اعتیاد گرایش پیدا کنند، ادامه داد: نیكوتین موجود در سیگار و قلیان، اعتیادآور است و مصرف متناوب آن موجب وابستگی می‌شود.

به گفته جامعه شناس، بنیانگذار رفتارشناسی و مشاوره امور رفتاری، نبود تفریحات سالم برای جوانان سبب شده تا جوانان به سمت سیگار و قلیان سوق پیدا کنند.

باهر با اشاره به این مطلب که مهم‌ترین عامل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر استعمال دخانیات است، افزود: دوستان ناباب و نداشتن آگاهی موجب شده تا جوانان بدون هیچ اطلاعی گرفتار اعتیاد شوند. در حقیقت دقت در انتخاب دوست عامل مهمی در سقوط یا صعود در زندگی است. در مجموع انتخاب راه و مسیر نهایی در زندگی برعهده خود فرد است.

وی با تاکید براینکه خانواده در پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی دارند، گفت: افزایش آگاهی كه با مشورت خانواده به ویژه پدر و مادر به دست می‌آید موجب می‌شود نوجوانان و جوانان برای انتخاب مسیر زندگی آینده كمتر دچار اشتباه و خطا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha