بازدید وزیر بهداشت از پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان خراسان رضوی، از پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد بازدید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدحسن هاشمی ضمن بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد، از ساختمان کتابخانه مرکزی، آمفی‌تئاتر و فضاهای آموزشی و سالن سرپوشیده این دانشگاه بازدید کرد.

وزیر بهداشت پس از بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جلسه هیات رئیسه این دانشگاه شرکت کرد.

بنابراین گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این جلسه گزارشی درخصوص عملکرد آموزشی، بهداشتی و درمانی این دانشگاه ارائه کرد. دکتر احمدی همچنین به بیان برخی از مشکلات این دانشگاه پرداخت و کمبود پزشک عمومی، کمبود بهورز، عدم ماندگاری پزشکان متخصص و کمبود اعتبارات در بخش‌های مختلف را از جمله مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد.

بنابراین گزارش هریک از معاونین توسعه مدیریت منابع ، بهداشت و نیز مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز گزارشی را درخصوص مسائل مربوط به حوزه مسئولیت خود ارائه دادند.

حجت‌الاسلام صادقی، امام جمعه گناباد که مسئول دفتر نهاد نمادیندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز می‌باشد در این جلسه، گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در سطح دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی اجرا می‌شود ارائه داد.

وی اجرای برنامه‌های مذهبی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری اردوهای جهادی و نیز برگزاری نماز جماعت صبح در خوابگاه‌های دانشجویی را از جمله برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این دانشگاه عنوان کرد.

بنابراین گزارش در ادامه این جلسه «رجایی» نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی به برخی از مشکلات موجود در دانشگاه علوم پزشکی گناباد پرداخت.

وی نبود چارت تشکیلاتی، پایین بودن سرانه دانشجویی و نیز مشکلات مربوط به نیروهای شرکتی در اورژانس گناباد را مورد اشاره قرارداد و خواستار تبدیل وضعیت این نیروها شد.

در ادامه این جلسه، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از دکتر مسلم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گناباد و آرزوی موفقیت برای دکتر احمدی سرپرست جدید دانشگاه، از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گناباد ابراز خرسندی کرد.

هاشمی گفت: در طی سفرهایی که داشتیم شاید یکی از فرهنگی‌ترین فضاهای دانشگاهی که توام با نشاط دانشجویان در زمینه انجام فرایض دینی همراه بوده است، مربوط به این دانشگاه است.

وزیر بهداشت به برگزاری نماز جماعت صبح در خوابگاه‌های دانشجویی و نیز برگزاری اردوهای جهادی یا حرکت مقدسی عنوان کرد که جزء برکات دانشگاه علوم پزشکی گناباد است.

دکتر هاشمی ضمن اشاره به قدر و منزلت و تاثیرگذاری روحانیت پویا در ایجاد چنین فضایی معنوی، حضور امام جمعه این شهر را همزمان به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، یک فرصت و غنیمت برشمرد و بر استفاده از این فرصت‌ها و حمایت روحانیت از فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ساختار مناسب دانشگاه علوم پزشکی گناباد بر ضرورت توسعه آموزش‌های تخصصی بیمارستان در حال احداث علامه بهلول تأکید کرد و در پایان از همراهی و تعامل نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی به دلیل حمایت و پی‌گیری مباحث بودجه‌ای و اعتباری تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha