سیاست‌گذاران به مشکلات حوزه بهداشت و درمان توجه کنند

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر توجه ویژه سیاست‌گذاران به مشکلات حوزه بهداشت و درمان تأکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نخستین حضورش در شهرستان کاشمر و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل (ع) و شهید مدرس این شهرستان با اظهار تاسف از اینکه در بعضی استان‌ها پرستاران 22 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند اما با عشق و علاقه همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: جز ایثار و فداکاری نام دیگری بر این کاری که پرستاران انجام می‌دهند نمی‌توان گذاشت.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر بیان مشکلات حوزه بهداشت و درمان از سوی خبرنگاران، گفت: این امر موجب می‌شود سیاست‌گذاران به مشکلات این بخش توجه ویژه‌ای کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 مشکلات این حوزه را به حداقل خواهیم رساند، گفت: متاسفانه در بودجه 93 برای 150 هزار پرسنل این حوزه ردیفی در نظر گرفته نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمامی این افراد حقوق می‌گیرند و بعضی از مطالباتشان حتی معوق مانده است، تصریح کرد: فشار تأمین حقوق این افراد روی بیمارستان‌ها است.

وی با اعلام اینکه مسئولان بیمارستان‌ها جهت تامین حقوق این پرسنل قادر به تهیه تجهیزات جدید نیستند تا خدمات را بهینه‌سازی کنند، افزود: بخشی از درآمد بیمارستان‌ها برای حقوق پرسنل هزینه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اگرچه با کمبود پزشک مواجه هستیم اما بخشی از مطالبات همین افراد هم بالغ بر دوسال معوق مانده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم توجه ویژه‌ای به این افراد صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات این بخش قطعأ مردم بخش‌های دولتی را بیشتر باور خواهند کرد.

وی همچنین به تصویب 40 هزار نیرو در دولت قبل اشاره کرد و گفت: اگرچه وزرات بهداشت به استناد مصوبه دولت نیرو گرفته اما سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی این مصوبه را قبول نکرده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر حقوق این افراد از جیب مردم پرداخت می‌شود، گفت: جهت تأمین اعتبار باید بعضی از بیمارستان‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه من 5 ماه است کار خود را شروع کرده و خزانه را خالی تحویل گرفته‌ام، گفت: در بازدیدهایی که از شهرستان‌ها دارم قرار نیست تنها قولی داده شود، بلکه ترجیح می‌دهم اگر حرفی زده می‌شود به آن عمل کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حمایت از بخش‌های بهداشتی شهرستان‌ها هیچ دریغ و کوتاهی نخواهم کرد، در خصوص وضعیت بهداشتی شهرستان کاشمر اظهار کرد: سطح خدمات بهداشتی که در این شهرستان ارائه می‌شود خیلی خوب است.

وی با بیان اینکه جهت گسترش و ارتقاء خدمات درمانی کمبودهایی وجود دارد که باید برای رفع آنها اقدام شود ابراز امیدواری کرد؛ با جبران کاستی‌ها خدمات مضاعف شود.

وی با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، خاطرنشان کرد: اگر مردم بر پیشگیری توجه کنند نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

یادآور می‌شود؛ در این سفر یک روزه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha