ضرورت آموزش مستمر و حمایت از مراقبان خانوادگی افراد مبتلا به آلزایمر

سلامت نیوز : محقق برگزیده نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی رازی گفت: ارائه آموزش مستمر و حمایت از مراقبان خانوادگی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رضا نگارنده با بیان اینکه بیماری آلزایمر به عنوان یک چالش فوری بهداشت عمومی در سراسر جهان تبدیل شده است، افزود: اعضای خانواده به عنوان مراقبان غیرحرفه‌ای، نقش مهمی در ارائه مراقبت به سالمندانی دارند که بیشترشان به یک یا چند بیماری مزمن مبتلا هستند.

وی که مطالعه و تحقیق خود را بر روی تجربیات زنده مراقبان خانوادگی افراد مبتلا به آلزایمر انجام داده است، گفت: یکی از مهمترین مضامین پدیدار شده در این مطالعه «اسارت در گرداب زمان» بود که شامل مضامین فردی «بازگشت به گذشته» و «ترس از آینده» بود. مراقبان خانوادگی حین تعامل با عزیزشان که به بیماری آلزایمر مبتلا بود به کرات خاطرات مشترک گذشته خود را به یاد می آوردند.

این دانشیار مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: در این مطالعه مشخص شد که مراقبان به طور مداوم توانایی های گذشته فرد مبتلا را با وضعیت فعلی او مقایسه می کردند که این کار به احساس از دست دادن و حسرت در بیمار منجر می شد. به علاوه ماهیت غیر قابل پیش بینی این بیماری باعث ایجاد ترس از بدتر شدن وضعیت بیمار و نیز ترس مراقب از ابتلا به بیماری آلزایمر در آینده می شد.

وی ارائه آموزش مستمر و حمایت از مراقبان خانوادگی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha