خط مشی کیفی انتقال خون به پایگاه‌های کل کشور ابلاغ شد

سلامت نیوز : مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران خط مشی کیفی این سازمان را طی حکمی به پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان انتقال خون ، در متن ابلاغیه رئیس سازمان انتقال خون آمده است: سازمان انتقال خون با گذشت حدود 4 دهه از آغاز فعالیت و با کسب جایگاه مناسب و قابل قبول در نظام سلامت کشور، اینک به عنوان بالاترین و تنها مسئول تهیه، تأمین و توزیع به موقع خون و فرآورده کافی و سالم به شمار می رود.

این سازمان با تکیه بر سوابق و تجربیات ارزشمند خود، ضمن رعایت استانداردهای ملی انتقال خون ایران و الزامات قانونی دیگر و با روشی مدون، استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2008 را به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای قرارگیری سازمان در مسیر بهبود مداوم ، مستقر نموده است.

در این سازمان نظرات مشتریان در فرآیندهای کاری مد نظر قرار می گیرد و به منظور نیل به هدف اصلی سازمان یعنی تولید، تأمین و توزیع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی، تحت مدیریت یکپارچه در جهت ارتقای روز افزون سطح کیفی فرآورده‌ها فعالیت‌های سازمان هدایت می شود.

در ادامه خط مشی مورد نیاز در چارچوب محورهای ذیل، اعلام و ابلاغ شده است:

-خودکفایی در تأمین خون و فرآورده های خون

-بهینه سازی مصرف خون و فرآورده های خون

-توسعه نظام تضمین کیفیت و ارتقای سیستم مدیریت کیفیت

-ارتقای سلامت خون و فرآورده های خون

-توسعه نظام آموزش و پژوهش طب انتقال خون

-بهبود بهره وری منابع اعم از انسانی، مالی، تجهیزات و ساختمان

-مشارکت در توسعه صنعت پلاسما

-ارتقا و افزایش پلاسمای بازیافتی و مدیریت محصولات مشتق از پلاسما در کشور

-جلب حمایت همه جانبه

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرده است: حرکت در جهت سیاست‌های فوق از طریق برنامه‌ای منظم، تنها با یاری شما همکاران که مهمترین و ارزشمندترین منابع سازمانی قلمداد می‌شوید و تعهد صادقانه به رعایت اصول و الزامات سیستم مدیریت کیفیت میسر است تا با انگیزه، تلاش و تعهد کافی، سازمان انتقال خون را در دستیابی به این خط مشی یاری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha