اجرای آزمایشی برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس تهران

سلامت نیوز : سرپرست اداره کل فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح آزمایشی برنامه همکاری خانه و مدرسه برای نخستین بار در کشور در یک مهد کودک تحت نظر بهزیستی و پیش‌ دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، عارف وهاب‌زاده در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی همکاری برنامه خانه و مدرسه گفت: نتایج تحقیقات در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی حاکی از اولویت ارائه آموزش‌های مربوطه از سنین کودکی (سنین مهد کودک و پیش‌دبستان) است که باید از طریق آموزش و افزایش مهارت‌های والدین و فرزندان اجرا شود.

وی افزود: در این چهارچوب ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور، هماهنگی‌های لازم را برای اجرای «برنامه همکاری خانه و مدرسه» انجام داد.

سرپرست اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد اظهار داشت: برنامه همکاری خانه و مدرسه در چند کشور دنیا با موفقیت روبرو بوده که در این برنامه با همراه کردن خانواده و مدرسه سعی در ارتقاء مهارت‌های ارتباطی بین اعضاء خانواده با یکدیگر و همین‌طور ارتقاء ارتباط مؤثر بین خانواده و مدرسه دارد.

وهاب‌زاده افزود: فعالیت‌های این برنامه به صورتی جذاب و با سرگرمی‌های مورد توجه فرزندان، باعث موفقیت این برنامه خواهد شد.

وی در پایان گفت: در صورتی که پایلوت این برنامه در تهران با موفقیت همراه شود، ستاد در نظر دارد با تخصیص اعتبار مربوطه «برنامه همکاری خانه و مدرسه» را در سال آینده حداقل در تمام مراکز استان‌ها به صورت کشوری پایلوت اجرا کند.

طرح آزمایشی «برنامه همکاری خانه و مدرسه» برای نخستین بار در کشور به صورت همزمان در یک مهد کودک تحت نظر بهزیستی و پیش‌ دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha