موردی از مسمومیت ناشی از آب‌ شرب در رودهن مشاهده نشده است

سلامت نیوز : بخشدار رودهن گفت: با توجه به مسمومیت تعداد زیادی از هموطنانمان در شهرستان پردیس، تاکنون موردی از این نوع مسمومیت در شهر رودهن و حومه آن مشاهده نشده است.

رضا طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با فارس ، بیان کرد: از هیچ یک از سه درمانگاه شهر رودهن نیز گزارشی مبنی بر مسمومیت ناشی از آب آشامیدنی دریافت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان رودهنی در این زمینه دغدغه خاطر نداشته باشند، افزود:‌ چاه‌ها و منابع آب آشامیدنی رودهن هر روز و به صورت تصادفی آزمایش می‌شوند.

طاهرخانی ادامه داد:‌ طی چند روز اخیر نیز با توجه به اتفاقی که در پردیس افتاد، با حساسیت خاصی این آزمایش‌ها انجام شد که خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی رودهن ارائه نشده است.

وی درباره آلودگی آب آشامیدنی پس از خروج از چاه و منبع و در مسیر لولهکشی تصریح کرد: تست‌های لوله‌های آب آشامیدنی نیز توسط آبفای شهری شهر رودهن به صورت دوره‌ای انجام می‌شود که این امر نیز در چند روز اخیر انجام شده است.

بخشدار رودهن همچنین از بازدید از درمانگا‌ه‌های رودهن به همراهی فرماندار شهرستان دماوند و رئیس آبفای شهری خبر داد و گفت:‌ در این بازدید، فرماندار دماوند از نزدیک مشاهده کرد که هیچ مورد مشکوکی در خصوص مسمومیت ناشی از آب آشامیدنی یا هرگونه مسمومیت همه‌گیری وجود ندارد.

وی همچنین به مشاهده نتیجه آخرین آزمایشات آبفای شهری توسط فرماندار دماوند اشاره و بیان کرد: این آزمایش‌ها به طور روزانه و دقیق انجام ‌می‌شود تا خدای نکرده در اثر سهل‌انگاری، مشکلی برای حتی یک نفر از شهروندان رودهنی پیش نیاید.

مسمومیت در چند روز گذشته حدود دو هزار نفر از اهالی پردیس را روانه مراکز درمانی کرد.

علائم این مسمومیت، حالت تهوع، اسهال، سر درد و تب گزارش شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha