بایدها و نبایدهای اجرای تعرفه‌های پرستاری

سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری، ضمن ارزیابی از وضعیت فعلی پرستاران به تبیین باید و نبایدهای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در آینده پرداخت و ابراز امیدواری کرد رویکرد جدید وزارت بهداشت به پرستاران بتواند در پیشبرد امور مربوط به این قشر موثر واقع شود.

احمد نجاتیان در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، به ارزیابی وضعیت فعلی پرستاری در کشور پرداخت و با تاکید بر اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یک تکلیف قانونی است که بر دوش وزارت بهداشت و وزارت رفاه گذاشته شده و آنها ملزم به اجرای آن هستند، اظهار کرد: پیش شرط اجرای تعرفه‌های پرستاری پیش بینی بودجه و تامین آن است.

وی افزود: علاوه براین معتقد هستیم لازم است اجرای آزمایشی این قانون در چند مرکز درمانی قبل از اجرای عملیاتی و کامل آن انجام شود. این امر باعث می‌شود بودجه واقعی برای اجرای طرح و همچنین ابعاد و نتایج مثبت آن مشخص شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه برخی آقایان ارقام بزرگی را برای اجرای تعرفه‌های پرستاری ذکر می‌کنند که باعث می‌شود دولت و مجلس تمایلی برای فراهم کردن مقدمات اجرای آن نداشته باشند، عنوان کرد: علاوه بر اینکه تصور می کنم رقم کمتری برای اجرای تعرفه‌ها نیاز است، باید توجه داشت که مزایای اجرای این طرح بیشتر از هزینه‌ای خواهد بود که دولت صرف می‌کند.

نجاتیان ادامه داد: باید اراده‌ای جدی در وزارت رفاه و وزارت بهداشت برای اجرای این قانون وجود داشته باشد تا بتوان آن را به اجرا درآورد.

وی درباره ضرورت بهبود حقوق، مزایا و کارانه‌های پرستاری در سال آینده گفت: پرستاران هم مانند سایر اقشار جامعه از تورم‌ها متاثر هستند و باید حقوقشان افزایش یابد اما معتقدیم مهمتر از این امر ایجاد عدالت در سیستم پرداختی نظام سلامت است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد افزود: امیدواریم با رویکرد جدید وزارت بهداشت نسبت به پرستاران که تشکیل معاونت پرستاری نیز مهر تاییدی بر آن است، بتوانیم جدی و عالمانه امور پرستاران را پیگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha