سلامت مردم در اولویت کاری دولت گذشته نبود/ حوزه سلامت بیمار است
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: حوزه سلامت در ۱۰ سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و جزو اولویتهای اول حاکمیت تلقی نمی‌شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید حسن هاشمی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ایثارگرانه کادر درمانی اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و سایر دست اندرکاران حوزه سلامت مستقر در استان خوزستان، گفت: با وجود معوقات دو ساله و مشکلات اعتباری و تجهیزات فرسوده و کمبود پرسنل در مراکز درمانی این استان، این مراکز صرفا با گذشت از منافع مادی و ارائه خدمات جهادگونه مراکز را مدیریت کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با نگاه ویژه دولت به استان خوزستان، چهره بهداشت و درمان استان دگرگون شود و شاهد حل معضلات موجود درآینده باشیم.

هاشمی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مانند بسیاری از بخشهای دیگر دولت، وارث سطحی نگری های گذشته بوده و متاسفانه سلامت مردم در اولویت کاری دولت نبوده است، گفت: در ۱۰ سال گذشته این حوزه مورد بی مهری قرار گرفته و جزو اولویتهای اول حاکمیت تلقی نمی‌شد و اختلاف بین نهادهای حوزه سلامت نیز بر مشکلات این بخش افزوده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: به دلیل این مشکلات و برخی از سوء مدیریتها و ساختارهای ناکارآمد و از همه مهمتر عدم تخصیص اعتبارات کافی به این بخش، رتبه خوبی در دنیا نداریم.

وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاران باید بپذیرند که حوزه سلامت بیمار است و امید است که با این رویکرد حوزه سلامت به نقطه مطلوبی برسد.

وزیر بهداشت اظهارامیدواری کرد که در سال 93 با کمکهای ویژه‌ای که به استان خوزستان در حوزه سلامت می شود، چهره بهداشت و درمان استان خوزستان متحول خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha