رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور، رسیدگی به افزایش قیمت داروی بیماران خاص و كلیوی را خواستار شد.

دكتر امیدوار رضایی با پیوست نامه 67 نفر از بیماران كلیوی به نمایندگی از طرف 15 هزار بیمار پیوندی و هم‌چنین نامه رییس هیات مدیره انجمن ام اس ایران آورده است: «بیماران پیوند كلیه از زمان بیماری تا گذر از مراحل خرید كلیه و عمل جراحی، هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند و در حال حاضر نیز با استفاده از دارو می‌توانند هم‌چنان امیدوار به ادامه زندگی از طریق پیوند باشند و در صورت عدم استفاده به موقع از دارو، خطر پس زدگی همه آنان را تهدید می‌كند.»

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه این نامه آورده است: «افزایش و رشد غیرمنطقی و غیرمنصفانه قیمت دارو، بیماران پیوند كلیه و هم‌چنین بیماران مبتلا به ام اس را دچار تشویش و اضطراب در طلیعه سال جدید كرده است. اینجانب اطمینان دارم كه جنابعالی در جریان افزایش قیمت غیرمعقول داروی مورد نیاز آنان قرار نگرفته‌ا‌ید. به همین لحاظ خواهشمند است دستور فرمائید تا موضوع در اولویت رسیدگی و هم‌چنین سازمان‌های بیمه‌ای و دستگاه‌های مسئول ترتیبی اتخاذ نمایند تا مشكل به نحو مطلوبی حل شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha