برگزاری شورای عالی بیمه سلامت طی دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور

سلامت نیوز : یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأخیر در برگزاری جلسه شورای عالی سلامت به صلاح نیست، گفت: متاسفانه این شورا دارای مدیریت یکپارچه نیست و متولی زیادی دارد.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: تشکیل جلسه شورای عالی سلامت در برنامه چهارم و پنجم توسعه دیده شده است و این شورا هم در حوزه بهداشت و هم در امنیت غذایی ورود پیدا می کند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بالاترین نهاد سیاستگذاری در حوزه سلامت است، خاطرنشان کرد: رئیس این شورا رئیس جمهوری است، دبیرخانه آن در وزارت بهداشت است و تعدادی از وزرا و مسئولان از جمله رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعضای این شورا هستند.
وی افزود: بیش از 10 نهاد و سازمان عضو شورای عالی سلامت هستند و دبیر آن شخص وزیر بهداشت است که تحول در سلامت و امنیت غذایی را در دستور کار خود دارد. البته این شورا هم اکنون به صورت کمیته ای در وزارت بهداشت برگزار می شود اما به صورت جلسه شورا، تشکیل نشده است.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه شورای عالی سلامت دارای مدیریت یکپارچه نیست، گفت: متاسفانه این شورا متولی زیادی دارد اما برگزاری این جلسه با توجه به حساسیت حوزه بهداشت و درمان ضرورت دارد.
خضری یادآور شد: همچنین نماینده ای از کمیسیون بهداشت و درمان در شورای عالی سلامت حضور می یابد.
به گفته مسئولان وزارت بهداشت، پیشنهاد تشکیل جلسه شورای عالی سلامت توسط وزارت بهداشت در دی امسال به ریاست جمهوری داده شده بود و قرار بود این جلسه در دی امسال تشکیل شود ولی زمان دقیق تشکیل این جلسه را نهاد ریاست جمهوری مشخص می‌کند و به احتمال زیاد این جلسه طی دو هفته آینده با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha