بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 19 (جرایم پزشكی) از دستگیری متهمان به خرید غیر قانونی و غیر مجاز دارو و قرص‌های روانگردان از روسیه و توزیع آن در كشور خبر داد.

قاضی ابوالحسن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار داشت: پیرو اطلاعات مردمی مبنی بر خرید و فروش غیر قانونی و غیر مجاز دارو توسط «م» به ماموران انتظامی، پرونده جهت اذن ورود به منزل و محل فعالیت متهم به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جرایم پزشكی ارجاع شد.

وی گفت: پس از اخذ مجوز قانونی ورود به منزل، ماموران انتظامی به منزل متهم وارد شدند و مقادیر زیادی اقلام شامل داروهای روان گردان كشف كردند.

رضایی ادامه داد: مواد مكشوفه به معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی ارسال شد و پس از دستگیری متهم و تحقیقات مقتضی پرونده منتج به صدور قرار تامین مناسب شد.

بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 19 (جرایم پزشكی) افزود: با همكاری متهم اشخاصی كه در زمینه خرید و فروش دارو و مواد روان گردان و مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند و به لحاظ دستگیری تعداد كثیری از متهمان و اتهامات متعدد كماكان پرونده مفتوح و تاكنون منتهی به صدور قرار نهایی نشده است.

به گزارش ایسنا، «م» 26 ساله متهم ردیف اول این پرونده در بازپرسی عنوان كرده است كه داروها را از «ع» تلفنی معامله می‌كرده و پولش را توسط پیك موتوری تحویل می داده است.

این متهم در دیگر اعترافاتش عنوان كرده است كه یكی از اهالی باكو به نام «ر» این داروها را از روسیه وارد تهران می كرده و به عرفان تحویل می داده است و این داروهای شبیه روان گردان به صورت قاچاق از كشور روسیه وارد كشور شده و در تهران به عمده فروشان دارو تحویل داده می شد و از منزل خود او به عنوان انبار دارو استفاده می‌شده است.

طبق اعلام ماموران انتظامی از منزل این متهم 72 آمپول و قوطی پروتئین، 15 هزار كپسول آمینو، 67 قوطی كراتین ، 14 عدد آمپول دكا، ده عدد پودر كیسه ای كراتین ، 50 عدد آمپول دكاناندلون ، یك عدد پودر پروتئین جعبه ای، 21 قوطی كراتین، 7200 قوطی قرص ginseny ، تعداد 4860 قرص مولتی ویتامین میوه ای، 720 بسته قرص dietfael ، تعداد 19 هزار قرص D_BOLS ، JUNHN هزار قرص BIO-YESL و 5 كیسه پودر كراتین ، 7 هزار قرص ANADROL100 ، تعداد 23 هزار عدد قرص شبیه اكستازی با مارك های مختلف، 250 كپسول ویتامین E، تعداد 69 هزار قرص روسی شبیه روان گردان، 3500 قرص ماهی كشف و ضبط شده است.

طبق اعلام دیگر ماموران از «ك» 35 ساله متهم دیگر این پرونده 180 بسته قرص دیفنوكسیلات 100 تایی، 9 بسته 20 تایی قرص دولولكد، 8 بسته 100 تایی متادون، 50 بسته 5 تایی آمپول تزا، 63 بسته 5 تایی آمپول نرویین فورت ، 36 بسته 10 تایی قرص لی پی تور، 120 بسته قرص اوتی فوس ، 180 عدد آمپول ویتامین B12 ، تعداد 8 بسته 10 تایی قرص توبا با مارك های مختلف از این متهم كشف و ضبط شده است.

این متهم در بازپرسی اعلام كرده كه به مدت 4 سال در خرید و فروش غیر قانونی دارو و مواد روان گردان فعال بوده و داروها را از فردی ناشناس در ناصرخسرو خریداری می كرده و 20 هزار عدد قرص و آمپول را به گاوداری در شمال كشور فروخته است.

وی در تفهیم اتهام كشف 23 هزار و 240 عدد قرص روان گردان و 745 عدد آمپول غیر مجاز را قبول كرده است.

طبق اعلام ماموران از «ه» دیگر متهم این پرونده 110 هزار عدد قرص و آمپول با مارك های مختلف و 9 هزار عدد قرص شبیه به قرص اكستازی كشف شده است.

پرونده در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 19 (جرایم پزشكی)مفتوح و در حال رسیدگی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha