حمایت از زنان سرپرست خانوار در بودجه سال آینده لحاظ شود

سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار باید در بودجه سال آینده لحاظ شود.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه حمایت های ویژه از زنان سرپرست خانوار باید در دستور کار دولت قرار گیرد، افزود: این موضوع نیاز به سرمایه گذاری در این بخش دارد تا نهادهای مختلف و دستگاه های اجرایی مربوطه حمایت زنان سرپرست را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار یکی از اقشار آسیب پذیر در جامعه به شمار می روند که نیازمند حمایت قرار دارند لذا مشکلات این قشر از جامعه باید جزو اولویت های دولت قرار گیرد.
وی در ادامه درباره اعتبارات لحاظ شده بخش زنان سرپرست خانوار نیز گفت: با توجه به اینکه حمایت از قشر جامعه در دستور کار دولت قرار دارد اما در بحث بودجه سال آینده، آنگونه که باید تسهیلات حمایتی در این بخش در نظر گرفته نشده است.
این نماینده مجلس، با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در این بخش وجود دارد، مساله اشتغال این زنان است که دغدغه اصلی زنان سرپرست خانوار محسوب می شود چرا که از نظر معیشت به آنان بسیار کمک می کند و باید تدبیر ویژه ای برای این مساله اتخاذ شود.
به گزارش پانا، طبق گفته های سید محمد‌علی هاشمی - قائم مقام سرپرست کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور در حال حاضر بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.
همچنین به گفته دکتر عادل آذر رییس سازمان آمار ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود در سرشماری سال 95 تعداد زنان سرپرست خانوار به حدود 15 درصد افزایش پیدا کند، این در حالی است که در حال حاضر زنان، سرپرستی 12 درصد از خانوارهای ایران را برعهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha