زنانی که زایمان سخت داشته‌اند بیشتر به افتادگی مثانه دچار می‌شوند

سلامت نیوز : یک متخصص نفرولوژی بزرگسالان می‌گوید: افتادگی مثانه بیشتر در زنانی که چندین زایمان سخت داشته‌اند دیده می‌شود.

دکتر جعفر حیدرنژادیان در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: افتادگی مثانه بیشتر در زنان میانسالی که چندین بار زایمان داشته‌اند، خانم‌هایی که زایمان سخت داشته‌اند و زنان یائسه دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه افتادگی مثانه عمدتا به دلیل ضعف عضلات کف لگن رخ می دهد، یادآوری کرد: این عارضه معمولا در مردان دیده نمی‌شود.

این پزشک متخصص در خصوص علائم افتادگی عناصر لگنی خصوصا افتادگی مثانه نیز خاطرنشان کرد: تکرر ادرار، بی‌اختیاری ادراری استرسی (بی‌اختیاری بر اثر سرفه، عطسه و یا بلند کردن وسیله سنگین) و یا چندین مرتبه بیدار شدن شبانه برای ادرار کردن از جمله علائم افتادگی مثانه است.

حیدرنژادیان، درد و سنگینی ناحیه لگن و عفونت ادراری را نیز از دیگر علائم افتادگی مثانه دانست که بیشتر در موارد حاد این مشکل رخ می دهد.

وی معتقد است: بیشترین مشکلی که افتادگی مثانه برای افراد ایجاد می کند همان علائم بی اختیاری و تکرر ادرار است که گاه باعث می شود فرد نتواند برای مدت طولانی از خانه بیرون برود.

این متخصص نفرولوژی بزرگسالان با تاکید بر اینکه افتادگی مثانه درمان دارویی خاصی ندارد، تصریح کرد: در مرحله اول برای افرادی که افتادگی مثانه دارند ورزش‌های تقویت عضلات کف لگن تجویز می شود.

حیدرنژادیان اظهار داشت: در موارد شدید می توان افتادگی مثانه را با جراحی بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha