بودجه سلامت نیازمند افزایش 15هزار میلیاردی است

سلامت نیوز : تعلق گرفتن یارانه به داروهای بیماری های خاص بحثی است که شاید بشود گفت ماه ها ذهن خانواده های بیماران خاص را درگیر کرده است اما متاسفانه این طرح نه نتها اجرایی نشده بلکه توجهی زیادی هم به آن نمی شود.

حسینعلی شهریاری در خصوص تعلق یارانه به داروهای بیماری های خاص با پانا مطرح کرد: متاسفانه مصوبه ای که در خصوص تعلق گرفتن یارانه به داروهای بیماری های خاص در کشور مطرح شده تا به امروز اجرایی و عملی نشده است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری مجلس مبلغ 2200 میلیارد تومان را برای کمک به این قضیه اختصاص داد و تصویب شد و دولت هم این مبلغ را پرداخت کرد و همچنین در بودجه ی سال 93 هم مبلغ 2400 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده اما این مبالغ کافی نیست و هزینه های دارویی بسیار بالا هستند.

رییس کمسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: ما در مجلس به فکر این هستیم که بودجه بیشتری به این موضوع اختصاص داده شود و همچنین دولت دکتر روحانی هم خوشبختانه به بهداشت و درمان نگاه ویژه ای دارند و به این موضوعات بیشتر از دولت های قبلی حساسیت نشان می دهند.

حسینعلی شهریاری در آخر تصریح کرد: ما امیدوار هستیم در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها کمک بیشتری به این موضوع شود و ضمنا کمسیون تلفیق هم در برسی لایحه ی بودجه 93 به این موضوع کمک هایی انجام داده، اما در حوزه ی بهداشت و درمان اگر بخواهیم این طرح را صد در صد اجرایی کنیم باید چیزی در حدود 15000میلیارد تومان علاوه بر مبلغ تصویب شده به این موضوع اختصاص داده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha