سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 104110

3 دلیل مهم برای چاقی کودکان

سلامت نیوز : مهم ترین دلایل چاقی بین کودکانی که هنوز به سن مدرسه نرسیده اند، شناسایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ یک تحقیق جدید نشان داده خواب کم، داشتن والدین چاق و داشتن والدینی که غذای کودک را محدود می کنند تا وزن او را کنترل کنند، 3 دلیل مهم اضافه وزن در بین کودکان است. پرفسور «برنت مک براید» از دانشگاه ایلینویز آمریکا گفت:«ما 22 متغیری که قبلا به عنوان عوامل چاقی کودک تعریف شده بود را بررسی کردیم ... و این 3 تا از نظر ما مهم ترین عوامل خطرناک هستند.»

محققان بنای کار را روی تحقیق گسترده از والدین گذاشتند و اطلاعات را با جزییات، از آنها جمع کردند. حتی گروهی از دستیاران تحقیق به خانه ها رفتند و اطلاعات بیشتری از خانواده ها جمع کردند و حتی والدین را وزن کردند.

محققان می گویند:«اگر به عنوان پدر و  مادر، شرایط غذایی تان جوری است که باعث اضافه وزن شما می شود، حواس تان باشد که بچه ها هم در شرایط مشابهی مثل شما زندگی می کنند. هم چنین اگر شما تحرک زیادی ندارید، ممکن است به جای اینکه با بچه ها بازی کنید یا آنها را به پارک ببرید، تشویق شان کنید تلویزیون تماشا کنند یا سراغ بازی های کامپیوتری بروند.»

هم چنین محدود کرن بچه ها برای خوردن بعضی از خوراکی ها، باعث می شود آنها بیشتر دوست داشته باشند از آن خوراکی بخورند:«اگر بچه ها نتوانند دایم چیپس بخورند، آن وقت ممکن است وقتی با دوست شان پیک نیک می روند و چیپس می بینند، زیادی بخورند.»

محققان توصیه می کنند در خانه از غذاهای سالم و میوه و سبزیجات استفاده شود و یک غذا بارها و بارها به کودک عرضه شود، تا سرانجام آن را بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha