دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10413

وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشكی در حاشیه آیین معارفه نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی در ایران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون جامع مبارزه با دخانیات، مصرف مواد دخانی در فضای عمومی ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از ایرنا،دكتر كامران باقری لنكرانی روز یكشنبه اول اردیبهشت 86 در جمع خبرنگاران افزود: برخی می‌خواهند صراحت قانون در این زمینه را مخدوش كنند و مرتبا به این موضوع دامن می‌زنند.

به گزارش ایرنا، وی اضافه كرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر تایید قلیان اكسیژنی توسط وزارت بهداشت كردند كه این موضوع تایید نشده است.

وزیر بهداشت با تاكید بر این كه باید به اختراعات و مخترعین احترام گذاشت، گفت:اختراعات باید به سمت سلامت محوری باشد نه این كه برای سلامت افراد زیان آور باشد.

لنكرانی خاطرنشان كرد: مصرف قلیان با فرهنگ كشور ما عجین نبوده است و با این كه سابقه مصرف قلیان در كشور به چهار و پنج قرن پیش برمی‌گردد ولی جز فرهنگ اصیل ما نیست.

وی تصریح كرد: آثار سوء مربوط به استفاده از قلیان این است كه استفاده از قلیان در یك ساعت معادل ‪ ۴۰نخ سیگار است و نظر وزارت بهداشت در مورد این موضوع كاملا واضح و روشن است.

لنكرانی گفت: من دلیل برخی از افكار كه می‌خواهند مصرف قلیان در كشور را زنده نگه دارند را صحیح نمی‌دانم.

وزیر بهداشت در ادامه به ارتباط كشور با سازمان بهداشت جهانی اشاره كرد و گفت: ایران ارتباط دو سویه با این سازمان دارد و جزو اعضای قدیمی سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌شود.

وی به اشاره به تربیت نیروی انسانی مانند بهورز و تكنسین فوریت‌های پزشكی در بحث شبكه بهداشت ودرمان به عنوان مدل جهانی گفت: ایران در بین كشورهای دنیا حرف‌های جدیدی در این زمینه دارد.

وزیر بهداشت گفت: ایران با سازمان جهانی بهداشت برنامه مشتركی در خصوص ارتقای سلامت و توجه عمده به ظرفیت‌سازی در حوزه سلامت محوری دارد و به دلیل این موقعیت كشور ما در برخورد با چالش‌های نظام سلامت در مقایسه با بسیاری از كشورهای دیگر از ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار است.

لنكرانی ادامه داد: كشورهای همسایه با بحران فلج اطفال مواجه هستند و برای این كه این آلودگی به كشور ما وارد نشود برنامه‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهیم.

به گفته وزیر بهداشت در برخی از كشورهای منطقه مدیترانه شرقی نیز سالیانه تعداد زیادی از اطفال به دلیل كزاز نوزادی می‌میرند كه در كشور ایران این اتفاق نمی‌افتد و ما سعی داریم در برخی از چالش‌ها و موضوعات با همكاری سازمان جهانی بهداشت تحقیقات اساسی را انجام دهیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha