مهم‌ترین برنامه تأمین اجتماعی کاهش پرداخت هزینه‌ درمان از جیب مردم

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مهم‌ترین برنامه این سازمان ‌را کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، شب گذشته با حضور در برنامه تهران 20 به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان در سال آینده پرداخت.

وی در این خصوص اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه سازمان در سال آینده برقراری تعامل دوجانبه میان سازمان و بیمه‌شدگان و کاهش پرداخت هزینه درمان از جیب مردم است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: در حال حاضر بیمه‌شدگان حدود 70 درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند در حالی باید فقط 30درصد بپردازن، ما سعی داریم پرداخت از جیب مردم را کاهش دهیم و البته این اقدام به صورت رایگان کردن هزینه‌ها برای بیماران هموفیلی و دیالیزی انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پرداخت وام 2 میلیون تومانی‌ تصریح کرد: این وام در مواقع اضطراری به متقاضیان تعلق می‌گیرد البته در سال جاری به دلیل تصویب بودجه سازمان در مهر کمی از برنامه‌ها عقب افتادیم اما بودجه سال 93 به هیئت مدیره فرستاده شده و از ابتدای سال آینده با توجه به بودجه تصویب شده می‌توانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم.

نوربخش افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی حفظ ذخایر سازمان و توقف برداشت از ذخایر است که با تغییرات مدیریتی در هلدینگ سازمان بیش‌تر از قبل انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش سازمان برای ایجاد رضایتمندی در میان جامعه هدف، تأکید کرد: با توجه به حجم عملیات سازمان ما با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم‌ اما هدف کلی ما افزایش رضایتمندی مردم است؛ ما مشتری در داخل و خارج سازمان داریم و تا به حال هیچ داروخانه‌ای از ما طلبکار نیست و درباره بیمه‌شدگان نیز علی‌رغم وجود مشکلات شرایط با 6 ماه گذشته قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در پاسخ به پرسشی از سوی مردم مبنی بر این‌که آیا تا به حال به صف‌های طولانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تأمین اجتماع سرکشی کردید یا خیر؟ اظهار داشت: ما بنا به وظیفه خود از مراکز درمانی سازمان بازدید داریم و آخرین بازدید ما ظرف چند روز گذشته از دو مرکز درمانی ابوریحان و میلاد بوده است اما باید توجه کرد که درمان مستقیم ما از طریق 81 بیمارستان و 28 درمانگاه که مراکز ملکی هستند انجام می‌شود و برای ارائه خدمات درمانی فقط برای 6 هزار و 500 بیمه‌شده در تهران به چندین بیمارستان و مرکز درمانی نیاز داریم.

وی با اشاره به شروع عملیات ساخت دو بیمارستان در سال جاری، افزود: در غرب تهران بیمارستان 500 تخت خوابی فیاض‌بخش در حال احداث است که طبق برنامه روزشمار ساخت آن، حدود 4 سال دیگر آماده بهره‌برداری است و همچنین عملیات ساخت بیمارستان زنان و زایمان هدایت همزمان با 22 بهمن آغاز خواهد شد.

نوربخش در پایان گفت: برای افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان سامانه تلفنی 142 و سامانه پیامکی 5000142 و پست صوتی و ایمیل مدیرعامل سازمان آماده دریافت نظرات و مشکلات مردم است و همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی www.tamin.ir هرگونه اطلاعی که نیاز دارند، کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha