مجلس پیگیر دفع زباله‌های بیمارستانی/خطر دفع نادرست زباله‌ها بر سلامتی شهروندان

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفع نادرست زباله های بیمارستانی موجب تهدید سلامت شهروندان است، از آمادگی پیگیری مجلس برای بررسی این موضوع خبر داد.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت و گو با پانا، درخصوص موضوع دفع نادرست زباله های بیمارستانی اظهار داشت: بحث امحای زباله های بیمارستان ها با نظارت وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان محیط زیست و همچنین شهرداری ها انجام می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیمارستان ها باید زباله ها را در شرایط استاندارد تفکیک کنند به طوری که در بحث زباله های عفونی و غیرعفونی شرایط محیطی در نظر گرفته شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تقریبا بیمارستان های دولتی در تهران به دستگاه زباله سوز مجهز شدند، خاطرنشان کرد: در این رابطه نباید کوتاهی صورت گیرد و میان دستگا ها باید هماهنگی های لازم انجام شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دفع ناصحیح زباله های بیمارستانی بر سلامت مردم اثرگذار است، تصریح کرد: رعایت نکردن ایمنی در دفع زباله های بیمارستانی مخاطرات جبران ناپذیری را برجای می گذارد.
عزیزی فارسانی همچنین از پیگیری کمیسیون بهداشت برای موضوع دفع زباله های بیمارستان ها خبر داد و گفت: این موضوع نیاز به نظارت ویژه دارد و چنانچه گزارشی در رابطه با دفع ناصحیح زباله های بیمارستانی به دست ما برسد، آماده بررسی و پیگیری موضوع هستیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رعایت بهداشت از الزامات بیمارستان ها قرار دارد، گفت: کیفیت و بهبود وضعیت بیمارستان های دولتی موجب می شود تا خدمات بهتر و سالم تری به بیماران ارائه شود.
روزانه 6 هزار تن پسماند خانگی و 50 هزار تن نخاله ساختمانی در شهر تهران تولید می‌شود. این در حالی است که سالانه 1400 تن پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در کشور تولید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha