۴۳هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است

سلامت نیوز : ۴۳هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است. معاون وزارت بهداشت با بیان این مطلب گفت: با وجود این که بیمارستان های کمتر از ۱۰۰تخت از لحاظ علمی و اقتصادی کارایی موثری ندارند و تنها ۱۰ تا ۱۵درصد بیمار در آن ها وجود دارد، دولت متعهد به ساخت و تکمیل این نوع بیمارستان ها شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این مطلب به خراسان گفت: متأسفانه در طول ۸سال اخیر در کشور اقدام به احداث بیمارستان هایی شد که کمتر از ۱۰۰تخت گنجایش دارند، مثل بیمارستان ۳۲ و ۶۴تخته که با توجه به معیارهای موجود در تمام دنیا از لحاظ اقتصادی و علمی کارایی موثری ندارند. ایرج حریرچی با اشاره به بیمارستان هایی که پروژه های آن ها نیمه تمام است و در برخی موارد تا ۸۰درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: در حال حاضر ۴۳هزار تخت در حال ساخت است که ۴۰درصد آن ها متعلق به این نوع بیمارستان هاست که دولت قبل نسبت به ساخت آن ها متعهد شده است و دولت فعلی نیز آن ها را تکمیل خواهد کرد ولی با این کار کشور به لحاظ اقتصادی متضرر خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان نیازهای مختلفی که هر بیمارستان برای راه اندازی دارد، تصریح کرد: دیدگا ه های مختلف، رقم های مختلفی برای تخت های موردنیاز در هر بیمارستان اعلام می کنند و کمتر از این تعداد را نمی پذیرند که برخی کمتر از ۲۵۰، بعضی کمتر از ۴۰۰ و تعدادی نیز کمتر از ۶۰۰تخت را به لحاظ علمی و اقتصادی موثر نمی دانند و عملا نیز بیمارستان های کمتر از ۱۰۰تخت نمی توانند خود را اداره و نیازهای شان را برآورده کنند. این مقام مسئول بحث بیماردهی در بیمارستان ها را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان در مناطق مختلف بر اساس فرمول های خاص و معینی صورت می گیرد، برای مثال از هر ۱۰۰هزارنفر تعداد مشخصی به بیماری قلبی یا انواع بیماری های دیگر دچار می شوند، در حالی که بیمارستان هایی که با کمتر از ۱۰۰تخت احداث و افتتاح شده اند، کمتر از ۱۰ یا ۱۵درصد بیمار دارند و با چنین شرایطی پزشکان نیز در این مکان ها نمی مانند.

حریرچی به اعزام پزشکان در قالب طرح و به صورت اجباری اشاره کرد و گفت: پزشکان می خواهند با ویزیت بیماران از آموخته های علمی خود استفاده کنند ولی بیماران، خودشان نیز به این گونه بیمارستان ها مراجعه نمی کنند و در عمل فرآیند معیوبی شکل می گیرد و بیمارستان ها و بهداشت کشور متضرر می شوند. وی در پاسخ به سوالی درباره امکان توقف احداث این بیمارستان ها در صورت احراز زیان ده بودن آن ها، گفت: با توجه به مطالبات هر منطقه و پیشرفت فیزیکی بسیاری از این بیمارستان ها با درصدهای مختلف، مردم انتظار دارند بیمارستان نزدیک آن  ها باشد در حالی که اگر سیستم های حمل و نقل مناسب برای این مناطق در نظر گرفته شود و امکان انتقال بیماران به بیمارستان های مجهز فراهم شود، شرایط بهتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha