نامه کارگر بازداشت شده به رئیس جمهور:درد ما یک لقمه نان نیست

سلامت نیوز : یکی از کارگرانی که در دور دوم تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل اصفهان به مدت یک هفته بازداشت شده بود در نامه‌ای خطاب به «حسن روحانی» رئیس جمهور، از وی خواسته تا صدای اعتراض کارگران این کارخانه را بشنود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ «جواد لطفی» یکی از چهار کارگر بازداشت شده در دور دوم تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل اصفهان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور گفته است: کارگران شرکت پلی اکریل، اعتراضات صنفی خود را در چارچوب قانون و مطابق با ارزشهای اخلاقی و اسلامی انجام داده‌اند و حتی پس از گذشت ۸۰ روز از اعتراضات صنفی به حق خود، هیچ گونه تخلفی انجام نداده‌اند؛ هرچند تاکنون هیچ یک از خواسته‌هایشان تحقق نیافته است.

وی که همراه با سایر کارگران پلی اکریل اصفهان به اجرای سیاست کوچک سازی کارخانه و تصمیم کارفرما مبنی بر واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه معترض است، تاکید کرد: ما کارگران یک کارخانه تولیدی هستیم که شواهد نشان می‌دهد کارخانه‌مان در گیر یکسری رفتارهای غیر صنعتی شده است.

وی با تاکید بر آگاهی کارگران پلی اکریل اصفهان از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، از رئیس جمهور منتخب ملت خواسته تا به درد دل کارگران این کارخانه گوش دهد و در ادامه آورده است: جناب آقای دکتر روحانی! درد ما یک لقمه نان نیست، درد ما از بین بردن عزت نفس و شخصیت است. عزت و قداست یک کارگر به حدی از بین رفته است که حتی پس از گذشت حدود سه ماه از اعتراضات صنفی و خود جوش، هنور هم تهدید می‌شویم. گلایه و دادخواستمان را به کجا ببریم؟ درد ما ادعا کردن مدیران نالایق و فاسدمان است، مدیرانی که استفاده از اصطلاحات اهانت آمیز علیه پرسنل و مقامات دولتی بین سخنان شان رایج است. شکایت ما ماهی گرفتن از آب گل آلود اقتصاد کشور توسط بعضی از ویژه خواران است.

لطفی در این نامه با بیان اینکه «خون بر شمشیر پیروز است»، گفته است: طی این مدت مشاهده کردیم ظالم روز به روز قدرتمند‌تر به میدان می‌آید، اما در ‌‌نهایت سرنگون است و ما ضمن استعانت از جنابعالی بعنوان آخرین نقطهٔ امید، ایمان داریم در هر صورت پیروزیم.

این کارگر پلی اکریل اصفهان در پایان خطاب به حسن روحانی نوشته است: این جمله کارفرمایان که کارگران سرمایه اصلی در صنعت هستند، تنها در مقام یک سخن زیبا بیان می‌شود اما درحقیقت زیر پایشان له شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha