پیشگیری از هذیان ذهنیِ بیماران بدحال با استاتین

سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند که ‌تجویز استاتین‌ برای بیماران بدحالی که پیش از بستری شدن در بیمارستان سابقه مصرف این دارو را داشته‌اند از هذیان ذهنی و روان‌آشفتگی در آنها جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «والری پیج»، نویسنده ارشد این مطالعه از بیمارستان عمومی «واتفورد» در انگلیس گفت: این تاثیر مفید استاتین که به عنوان داروی کاهش‌دهنده کلسترول مصرف می‌شود احتمالا ناشی از اثرات ضدالتهابی این دارو است.

در این مطالعه سوابق پزشکی 470 بیمار بخش مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان بررسی شد. از میان این بیماران تنها به 151 نفر که قبل از بستری شدن استاتین مصرف کرده بودند در بیمارستان نیز این دارو تجویز شد.

به گفته پزشکان، بیمارانی که قبل از بستری شدن سابقه مصرف استاتین داشتند وقتی در بیمارستان نیز این دارو به آنها تزریق شد، خیلی کمتر دچار گیجی و روان‌آشفتگی شدند و همچنین سطح شاخص التهاب در آنان پایین‌تر بود.

والری پیج گفت: یافته‌های ما تایید می‌کند که باید برای بیماران بدحالی که پیش از بستری شدن در بیمارستان از آن دارو استفاده می‌کردند، استاتین‌درمانی را ادامه داد تا از هذیان و حالت گیجی ذهنی در آنها جلوگیری شود.

هرچند در این بررسی رابطه بین استاتین‌درمانی و کاهش هذیان ذهنی در بیماران بستری شده در بیمارستان مشاهده شده اما ارتباط علت و معلولی آن هنوز تایید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha