700 میلیارد تومان به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز شد

سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از واریز شدن 700 میلیارد تومان به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزایش بهره‌وری را تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی کسری بودجه دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ ایرج حریرچی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: خلق منابع جدید و افزایش بهره‌وری راه‌های برون رفت از وضعیت انقباضی و کسری بودجه هاست.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شده توانستیم مبلغ 700 میلیارد تومان به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی بریزیم و این مبلغ را به خاطر مشکلاتی که دانشگاه ها داشتند به ستاد وزارت بهداشت اختصاص ندادیم.

حریرچی بیان داشت: این مبلغ بر اساس ۳ شاخص یعنی میزان خدماتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌دهند، کسری بودجه شان و میزان جمعیت تحت پوششی که دارند محاسبه و تقسیم شده و به آنان اختصاص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: از این پس نیز توزیع اعتبارات را بر اساس فعالیتهای دانشگاه‌ها انجام خواهیم داد نه میزان کسری که دارند.

حریرچی افزود: از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قول اختصاص 2500 میلیارد تومان گرفته‌ایم که 700 میلیارد آن محقق و توزیع شد و قرار شد در مرحله بعدی 1000 میلیارد تومان دیگر اختصاص دهند.

وی با تأکید بر پرداخت مطالبات و معوقات کارکنان به ویژه کارکنانی که ماه هاست معوقاتشان پرداخت نشده است، گفت: کل بودجه وزارت بهداشت از ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و با توجه به شرایطی که داریم اعم از کسری بودجه‌ها و موارد دیگر باید کمربندها را محکم ببندیم و بسیار بیشتر از گذشته بر هزینه‌ها نظارت کنیم.

حریرچی اظهار داشت: از طریق مجلس نیز پیگیر تأمین برخی اعتبارات از محل اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات سیگار و مسائل دیگر هستیم که درصورت تصویب نهایی و ابلاغ آن در قانون بودجه می‌تواند به بخش سلامت کمک کند.

دغدغه کمک 6 کمیسیون مجلس به بخش سلامت

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار طی این سالها علاوه بر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس 5 کمیسیون دیگر ردیف ها و ارقامی را برای کمک به بخش سلامت در نظر گرفته‌اند، بیان داشت: به دلیل برخی عملکردهای نامطلوب در سالهای گذشته، متأسفانه نوع نگاه به بخش سلامت به این صورت است که هر کس می‌خواهد به این بخش کمک کند دغدغه دارد که مبادا این کمک به بهبود اوضاع منجر نشود و کارها را بدتر کند.

وی تصریح کرد: بنابراین معاونان توسعه مدیریت و منابع در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید طوری عمل کنند که این دیدگاه از ذهن مدیران رده بالای کشور پاک شود.

وی نقش معاونان توسعه دانشگاه‌ها در افزایش بهره وری و خلق منابع جدید را بیش از سایر معاونان دانشگاه ها دانست و گفت: طبیعتاً اگر بخواهد اتفاقی در این حوزه بیفتد باید توسط معاونان توسعه دانشگاهها باشد همان طور که اگر مشکلی پیش بیاید شما را مسئول خواهند دانست و شما باید پاسخگو باشید.

وی از معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست اصلاح ساختار مدیریتی و انضباط مالی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و به حساسیتهای وزیر بهداشت در این زمینه توجه داشته باشند.

همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی کشور امروز و فردا در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. معاونان توسعه مدیریت دانشگاهها در این دو روز در کارگاه «شناسایی مشکلات و تدوین برنامه عملیاتی برای حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی» شرکت می کنند و به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha