انتقال خون باید از بودجه عمومی کشور مستقل شود

سلامت نیوز : وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم وابستگی انتقال خون به بودجه عمومی کشور ضرورتی است که باید انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم استقلال انتقال خون از بودجه عمومی کشور گفت: محصولات انتقال خون باید فروش برود و بیمه‌ها خریدار آن باشند.

وی خون را مایع حیات خواند و افزود: فوریت تأمین این مایع حیاتبخش برای همه خانواده‌ها ملموس است و حکومت و دولت باید به این بخش همانطور که به موضوع مایحتاج روزانه مردم اهمیت می دهد،توجه ویژه داشته باشد.

وی بر عدم درخواست وجه از مردم تأکید کرد و گفت: در عین حال چشم انتقال خون نباید به دست دولت باشد.

وی فروش محصول و خلق منابع را با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تبدیل منابع به احسن با کمک محصولات پلاسمایی دو راهکار مهم و جدی در برون رفت سازمان انتقال خون از مشکلات فعلی دانست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نقش مهم انتقال خون را نظارت عالی و سیاستگذاری خوب دانست نه تصدی‌گری و توصیه کرد که انتقال خون به راهکارهای عملی برای کاهش تصدی گری بیندیشد و پیشنهادهای خود را برای بهبود شرایط و کاهش وابستگی به بودجه دولتی ارائه دهد.

وی قول داد که برای کاهش مشکلات سازمان انتقال خون در این وزارتخانه مساعدت و حمایت همه جانبه صورت گیرد.

هاشمی توقع وزارت بهداشت را از سازمان انتقال خون توسعه علمی و فنی و ممتاز شدن هرچه بیشتر از کشورهای  منطقه دانست و افزود: کم کم دولت دارد در مسیری قرار می‌گیرد که وضعیت اقتصادی بهتری را شاهد خواهیم بود و اگر در تخصیص بودجه به دستگاه‌ها بخشی نگری پیش نیاید در آینده نزدیک اعتبارات مناسبی به بخش سلامت تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha