چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲

ارائه سبد کالا به بازنشستگان حداقل بگیر

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت سبد کالای دولت به حداقل بگیران خبر داد و گفت: این سبد شامل همه بازنشستگان نمی شود و فقط به بازنشستگانی تعلق می گیرد که حداقل مستمری و حقوق را دریافت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید تقی نوربخش با تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان در سال آینده گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد هزینه‌های درمانی از سوی بیمه شدگان پرداخت می‌ شود در حالیکه براساس قانون فقط 30درصد را باید مردم بپردازند به همین دلیل سعی داریم با برنامه ریزیهای انجام شده در سال آینده پرداخت از جیب مردم را کاهش دهیم. مهمترین برنامه ما در سال آینده برقراری تعامل دوجانبه میان سازمان و بیمه‌شدگان و کاهش پرداخت هزینه درمان از جیب مردم است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص سبد کالا به مستمری بگیرانی که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: سبد کالا یکی از اقلام موثری است که دولت وعده داده است در دو نوبت پرداخت کند و این سبد به بازنشستگانی که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، اختصاص می یابد و تشخیص دهک‌های پایین برای دریافت سبد کالا با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست اما در مورد سازمان تامین اجتماعی این مسئله شامل بازنشستگان نیز می‌شود و تنها اقشار ضعیف که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند در بر می‌گیرد.

نوربخش در مورد عیدی بازنشستگان نیز اظهار داشت: عیدی مستمری بگیران در سال جاری یکماه زودتر یعنی در بهمن ماه پرداخت شود، اما هنوز مبلغ قطعی آن مشخص نشده  و به محض تعیین مبلغ توسط شورا، عیدی پرداخت خواهد شد.

وی در مورد پرداخت وام 2 میلیون تومانی‌ گفت: این وام در مواقع اضطراری به متقاضیان تعلق می‌گیرد البته در سال جاری به دلیل تصویب بودجه سازمان در مهرماه کمی از برنامه‌ها عقب ماندیم اما بودجه سال 93 به هیئت مدیره فرستاده شده و از ابتدای سال آینده با توجه به بودجه تصویب شده می‌توانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به وضعیت بیمارستانها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: درمان مستقیم ما از طریق 81 بیمارستان و 28 درمانگاه که مراکز ملکی هستند انجام می‌شود و برای ارائه خدمات درمانی فقط برای 6 هزار و 500 بیمه‌شده در تهران به چندین بیمارستان و مرکز درمانی نیاز داریم.

وی با اشاره به شروع عملیات ساخت دو بیمارستان در سال جاری، افزود: در غرب تهران بیمارستان 500 تخت خوابی فیاض‌بخش در حال احداث است که طبق برنامه روزشمار ساخت آن، حدود 4 سال دیگر آماده بهره‌برداری است و همچنین عملیات ساخت بیمارستان زنان و زایمان هدایت همزمان با 22 بهمن آغاز خواهد شد.

نوربخش گفت: برای افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان سامانه تلفنی 142 و سامانه پیامکی 5000142 و پست صوتی و ایمیل مدیرعامل سازمان آماده دریافت نظرات و مشکلات مردم است و همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی www.tamin.ir هرگونه اطلاعی که نیاز دارند، کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha