5 کمیسیون مجلس ارقامی را برای کمک به بخش سلامت در نظر گرفته اند
سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار طی این سالها علاوه بر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، 5 کمیسیون دیگر ردیف ها و ارقامی را برای کمک به بخش سلامت در نظر گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر ایرج حریرچی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: خلق منابع جدید و افزایش بهره وری راه های برون رفت از وضعیت انقباضی و کسری بودجه هاست.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شده توانستیم مبلغ 700 میلیارد تومان به حساب دانشگاهها بریزیم و  این مبلغ را به خاطر مشکلاتی که دانشگاه ها داشتند به ستاد اختصاص ندادیم.

حریرچی بیان داشت: این مبلغ بر اساس سه شاخص یعنی میزان خدماتی که دانشگاهها ارائه می دهند، کسری بودجه شان و میزان جمعیت تحت پوششی که دارند محاسبه و تقسیم شده و به آنان اختصاص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی گفت: از این پس نیز توزیع اعتبارات را بر اساس فعالیتهای دانشگاهها انجام خواهیم داد نه میزان کسری که دارند.

حریرچی افزود: از معاونت  برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قول اختصاص 2500 میلیارد تومان گرفته ایم که 700 میلیارد آن محقق و توزیع شد و قرار شد در مرحله بعدی 1000 میلیارد تومان دیگر اختصاص دهند.

وی با تأکید بر پرداخت مطالبات و معوقات کارکنان به ویژه کارکنانی که ماههاست معوقاتشان پرداخت نشده است، گفت: کل بودجه وزارت بهداشت از 13300 میلیارد تومان در سال گذشته به 14600 میلیارد تومان رسیده است و با توجه به شرایطی که داریم اعم از کسری بودجه ها و موارد دیگر باید کمربندها را محکم ببندیم و بسیار بیشتر از گذشته بر هزینه ها نظارت کنیم.

حریرچی اظهار داشت: از طریق مجلس نیز پیگیر تأمین برخی از اعتبارات از محل اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات سیگار و مسائل دیگر هستیم که در صورت تصویب نهایی و ابلاغ آن در قانون بودجه می تواند به بخش سلامت کمک کند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار طی این سالها علاوه بر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس 5 کمیسیون دیگر ردیف ها و ارقامی را برای کمک به بخش سلامت در نظر گرفته اند، بیان داشت: به دلیل برخی عملکردهای نامطلوب در سالهای گذشته، متأسفانه نوع نگاه به بخش سلامت به این صورت است که هر کس می خواهد به این بخش کمک کند دغدغه دارد که مبادا این کمک منجر به بهبود اوضاع نشود و کارها را بدتر کند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: بنابراین معاونان توسعه مدیریت و منابع در دانشگاههای علوم پزشکی باید طوری عمل کنند که این دیدگاه از ذهن مدیران رده بالای کشور پاک شود.

وی نقش معاونان توسعه دانشگاهها در افزایش بهره وری و خلق منابع جدید را بیش از سایر معاونان دانشگاهها دانست و گفت: طبیعتاً اگر بخواهد اتفاقی در این حوزه بیفتد باید توسط شما باشد همانطور که اگر مشکلی پیش بیاید شما را مسئول خواهند دانست و شما باید پاسخگو باشید.

حریرچی از معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست اصلاح ساختار مدیریتی و انضباط مالی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و به حساسیت های وزیر محترم بهداشت در این زمینه توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha